El Personal Laboral de la USTEC·STEs (IAC) NO signem l’acord dels temaris: concursos d’oposició d’estabilització i ordinaris

NOU: Consulta tots els temaris

El passat 21 de setembre de 2022, USTEC i la resta de membres del Comitè Intercentres vam ser convocats a un Comitè Intercentres extraordinari, amb la intenció de signar els temaris de les diferents categories professionals de personal laboral per a les oposicions d’estabilització i també per a les properes oposicions ordinàries.

Actualment, estem negociant les bases dels processos d’oposicions d’estabilització de les diferents categories professionals a Funció Pública. En aquests moments, està acordat que:

• S’elimina la part general dels temaris.

• Es redueix el nombre de temes de la part específica.

Malgrat això, considerem que els continguts d’aquests temaris específics i generals són rellevants. Per aquest motiu, hem estat l’única organització sindical, en el darrer Comitè, que no ha signat cap dels temaris, atès que:

• Tot i la temporalització rígida de la llei 20/21 del 28 de desembre del 2021, s’hauria pogut anticipar i engegar un procés negociador per a la modificació dels continguts dels temaris marc (processos ordinaris d’oposició).
  • Els temaris a signar parteixen d’uns temaris antics i amb la temporalització marcada pel Departament, sense marge per a l’adaptació al context actual.
  • En el cas de les categories A1 i B1 de personal laboral docent i tècnics de gestió, el contingut dels temaris es va presentar el mateix dia del Comitè. Des del grup d’FP d’USTEC hem demanat a l’administració, de manera reiterada, una mesa extraordinària d’FP per parlar d’aquests col·lectius i dels seus processos d’estabilització. A hores d’ara, restem pendents de la realització d’aquesta mesa.

De nou, el Departament actua d’una manera precipitada i amb manca de voluntat de negociació en obligar-nos a arribar a un acord amb menys de dos dies de marge.

En la darrera reunió de la CIVE del 14 d’octubre es van aprovar els temaris de les categories transversals (FIS, CUI i OFI), és a dir, aquelles que pertanyen a més d’un departament de la Generalitat. L’actuació va ser la mateixa tant per part de Funció Pública com de la resta d’organitzacions sindicals que van signar uns temaris sense una revisió en profunditat dels continguts. La nostra organització, però, tampoc va signar-los.

En el cas dels temaris de la categoria FIS, on estan convocades 3 places en el procés d’estabilització (cap de les quals correspon al Departament d’Educació), el contingut d’aquests temaris és el mateix del 2006 i, per tant del tot obsolet.

En cap cas USTEC·STEs (IAC) ens oposem a unes oposicions d’estabilització, necessàries dins el marc normatiu actual, ni tampoc als processos d’oposició futurs, on continuarem sent, per tal de vetllar i obtenir-ne unes bases tan favorables com sigui possible.

Temaris

*Temaris d’estabilització: Són els temaris marc dels concurs-oposició d’estabilització derivats de l’aplicació de la Llei 20/21 de mesures per acabar amb la temporalitat en les administracions públiques.

*Temaris generals: Són els temaris marc dels futurs processos de concurs-oposició ordinaris.

Auxiliar Educació Especial (AEE)_ estabilització Auxiliar Educació Especial (AEE)_general
Ajudant Cuina i neteja (NAJ)_estabilització Ajudant Cuina i neteja (NAJ)_general
Educador/a Educació Especial (EEE)_estabilització Educador/a Educació Especial (EEE)_general
Educador/a Llar d’Infants (EDU)_estabilització Educador/a Llar d’Infants (EDU)_general
Integrador/a Social (INS)_estabilització Integrador/a Social (INS)_general
Oficial Cunier/a (CUI)_estabilització* Oficial Cunier/a (CUI)*_general
Oficial Manteniment (OFI)_ estabilització* Oficial Manteniment (OFI)*_general
Fisioterapeuta (FIS)_estabilització* Fisioterapeuta (FIS)*_general
Personal laboral docent- Llicenciat (A1)

Temari estabilització: Veure annex 2 del document.

Personal laboral docent o Tècnic de Gestió

Temari estabilització: Veure annex 2 del document.