Concurs de mèrits del Personal Laboral: Valoració definitiva de mèrits i proposta de nomenaments

Avui, 30 de novembre de 2022, s’ha fet públic l’Acord parcial de l’Òrgan Tècnic de Selecció relatiu a la valoració definitiva de mèrits i proposta de contractació de la convocatòria 400 del personal laboral, on s’informa de:

Davant d’aquesta resolució o qualsevol dels actes que se’n deriven, es pot presentar recurs entre l’1 de desembre i el 31 de desembre mitjançant el tràmit electrònic que podeu trobar en el següent enllaç.

Adjudicació de llocs de treball amb caràcter provisional:

Les persones aspirants que ja tinguin la condició de laborals temporals de la mateixa categoria professional i hagin estat proposades per a contractació com a personal laboral fix, se’ls adjudica directament, amb caràcter provisional, el lloc base que ocupen en règim de temporalitat, és a dir, la plaça ocupada actualment.

Per a la resta de casos, es realitzarà la convocatòria d’un acte públic d’adjudicació de llocs, també amb caràcter provisional, entre els dies 7 i 17 de desembre segons la categoria professional.

• El divendres 2 de desembre, es farà pública la relació de persones que han de participar d’aquest acte públic i la relació de llocs base que s’ofereixen.
  • L’adjudicació d’aquests llocs provisionals, s’efectuarà segons l’ordre de puntuació obtingut en el procés de concurs de mèrits corresponent.

Criteris de valoració definitiva (Annex 2)

Criteris de desempat:

1. Persones que en el moment de la publicació de la convocatòria estaven en actiu.

Si l’empat persisteix:

1. Es tindrà en compte l’antiguitat.  Segons la baremació dels serveis prestats establerta a la convocatòria: RESOLUCIÓ PRE/1821/2022, de 9 de juny.(400). Pots consultar-ne el resum en el següent enllaç.

Contractació com a personal laboral fix:

Fetes les actuacions d’adjudicació, la persona titular de la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució amb la relació de les persones que han superat el procés de selecció corresponent i el lloc de treball adjudicat, la qual es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Termini aproximat: 20 de desembre.

Es preveu que la presa de possessió del lloc de treball adquirit via acte públic sigui aproximadament : 9 de gener.

Període de prova

• Les persones que ja estaven prestant serveis per a l’administració de la Generalitat de Catalunya en la mateixa categoria professional que han obtingut la condició de personal laboral fix, es dona per superat període de prova.
  • Per altra banda, les persones que fins al moment no ocupaven una plaça o lloc de treball temporal, hauran de superar el període de prova establert al conveni per cada categoria (article 22.6 del VI Conveni col·lectiu).

EL CONCURS DE MÈRITS ÉS UNA REALITAT QUE NOMÉS NOSALTRES VEIEM POSSIBLE:

Vam aconseguir aturar l’Icetazo, el nefast acord del govern espanyol amb els sindicats majoritaris estatals, que no contemplava en cap cas unes vies d’estabilització alternatives als concursos-oposició ordinaris.

Vam aconseguir que s’introduís la via del concurs de mèrits en la Llei 20/21.

Malgrat aquests guanys, les places ofertes en els diferents processos, no garanteixen l’estabilització de tot el personal en abús de temporalitat de l’administració.

Ara toca continuar defensant els drets de tots aquests treballadors i treballadores.

Som l’únic sindicat que apostem per uns Plans d’Estabilitat, en les diferents taules de negociació i en el Comitè Intercentres, per a totes aquelles persones en abús de temporalitat que no obtinguin plaça en els processos selectius d’estabilització.

Cap interina al carrer!