Resum Mesa Sectorial d’Ensenyament del 21/01 de 2016

Convocatòria del concurs de mèrits per a seleccionar el director o directora

En tenen prevista la publicació el 29 de gener i el termini de presentació de sol·licituds serà de l’1 al 17 de febrer.

A finals de maig ha d’estar acabat tot el procediment.

576 direccions de centres educatius finalitzen el seu mandat.

El Departament en aquest concurs acata completament la LOMCE, molt allunyat de tot el que hagin pogut manifestar externament, alhora que blinda un model de direccions molt allunyat del que USTEC·STEs creu necessari per als centres educatius. Aquí teniu el nostre comunicat al respecte

USTEC·STEs i la resta de sindicats vam denunciar la incompatibilitat de l’exercici de la direcció amb qualsevol tipus de reducció de jornada que surt en aquesta convocatòria i, finalment, l’Administració ha dit que ho estudiarà. En els casos de reduccions de jornada per cura de fill és evident que el dret de la criatura que el seu progenitor es redueixi la jornada xoca frontalment amb aquesta convocatòria.

Torn obert de preguntes

USTEC·STEs, i algun altre sindicat, en ser la primera Mesa després de ser nomenada la nova consellera, va demanar un canvi radical en les meses de negociació perquè hi tingui lloc una negociació real. La petició rugent d’una Mesa General de Funció Pública pel pagament de les pagues extres i la negociació a la Mesa Sectorial de la reducció de l’horari lectiu (com ja s’ha fet a Cantàbria: 18 i 23 hores), substitucions des del primer dia, el cobrament del juliol i l’avaluació i retirada de la prova pilot de substitucions del Maresme-Vallès Oriental

El certificat de penals, la situació esperpèntica que ha generat i l’ampliació del termini d’entrega en l’obertura de la borsa també va ser un altre motiu de queixa i de demanda de solucions a l’Administració.

La part social també va demanar informació sobre el tancament de grups de P3 als centres públics i va denunciar el privilegi que tenen amb els centres concertats, un fet que USTEC·STEs ha denunciat abastament.

Modificació de dades de la borsa

Segons la página web del Departament, del 26 de gener al 2 de febrer de 2016s’obrirà un termini de consulta i modificació de dades de la borsa de substitucions. Els canvis tenen efectes immediats.

En aquesta pàgina del nostre sindicat hi trobareu la relació de persones de la borsa que han obtingut nomenaments (per quin número van) classificats per SSTT i especialitat, informació que creiem que pot ser molt útil per prendre una decisió. Amb el codi d’afiliació (a partir de la pàgina principal) obtindreu més informació.

Aquest és l’accés a l’aplicatiu

En el següent aplicatiu: A quines especialitats em puc apuntar amb la meva titulació?podeu consultar les especialitats que podeu impartir amb la vostra titulació.

I aquest és l’enllaç de la nostra Eina que informa com funciona la borsa.

El proper termini de modificació de dades serà la darrera setmana de març.