El departament vol que els sindicats avalin actuacions fora de la normativa i, quan ustec demana explicacions, ens assenyala

El Departament d’Educació ha pretès que, amb el vistiplau del Comitè Intercentres, s’apliqui una mesura excepcional en les adjudicacions que implica saltar-se l’ordre establert a la borsa de treball, una actuació que no consta prevista en la normativa.

Davant d’això, des d’USTEC no hem volgut donar un xec en blanc al Departament. Hem demanat explicacions urgents, hem exposat els nostres dubtes i hem sol·licitat una reunió extraordinària per garantir que qualsevol actuació respecti els drets de totes les treballadores.

I quina ha estat la resposta?

En lloc de donar explicacions, el Departament ha assenyalat USTEC davant de la resta de sindicats com l’única organització que no hi hauria donat el seu vistiplau, intentant fer creure que no volem beneficiar les treballadores.

AIXÒ ÉS FALS.

USTEC defensa les treballadores. Precisament per això no avalarem actuacions que puguin perjudicar els drets d’unes treballadores per solucionar els problemes creats pel mateix Departament.

No acceptarem que ens facin escollir entre unes treballadores i unes altres. Exigim solucions que respectin els drets de totes.

I tot això passa enmig del desgavell d’aquest inici de curs: incidències en les adjudicacions, problemes en la gestió de la borsa, centres que no tenen cobertes les seves necessitats i treballadores que continuen esperant respostes i solucions.

I davant d’aquest caos, la Direcció de Serveis què fa?

  • No respon les nostres peticions.
  • No resol les incidències.
  • No dona explicacions.
  • I es nega a reunir-se amb USTEC per abordar la situació.

Aquesta és la responsabilitat de la Direcció de Serveis: prendre decisions, generar problemes i després negar-se a donar la cara quan les organitzacions sindicals exigim explicacions.

USTEC no serà còmplice d’aquesta manera de fer.

No permetrem que es vulnerin els drets de les treballadores.

No permetrem que se’ns assenyali per defensar-les.

I no permetrem que el Departament utilitzi la seva mala gestió per enfrontar les treballadores entre elles.

  • Si el Departament vol obrir el conflicte sindical, USTEC hi serà.

Als centres, a les meses i al carrer.

Els nostres drets no es negocien, es defensen.

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes