El Departament informa que el termini per sol·licitar la reducció de 2 hores lectives setmanals per al personal docent major de 55 anys serà del 10 al 14 de juliol, ambdós inclosos. La sol·licitud es farà a través del portal ATRI.
Des d’USTEC·STEs (IAC) animem tot el professorat que compleixi els requisits a presentar la sol·licitud dins del termini establert.
Tot i això, considerem que la mesura continua sent insuficient i massa restrictiva: no hauria d’exigir 15 anys de serveis, hauria de ser compatible amb tots els càrrecs i coordinacions i el Departament n’ha de garantir la cobertura perquè no suposi pèrdua d’hores als centres.
Cal avançar cap a un model molt més ambiciós, com el del País Basc, on la reducció per edat no es limita a dues hores: entre els 60 i els 64 anys es pot acumular l’equivalent a un terç de les hores lectives anuals, fins a un màxim d’un any i mig en el tram previ a la jubilació. A més, la convocatòria resta oberta durant tot l’any per facilitar la sol·licitud en el moment de complir l’edat.
Podeu consultar la resolució aquí: Resolució EDF/1697/2026, de 21 de maig, sobre el procediment de reducció de dues hores lectives setmanals al centre per al personal docent no universitari que tingui 55 anys o més l’1 de setembre de l’any en curs.


Espai afiliació