Altes temperatures als centres educatius

USTEC·STEs (IAC) continuem alertant que no s’estan desplegant mesures efectives ni sostenibles per fer front a les altes temperatures a les aules. Molts centres encara no estan adequadament adaptats i les mesures organitzatives no s’apliquen de manera homogènia ni coherent.

El Departament d’Educació i Formació Professional no està garantint unes condicions mínimes de seguretat i salut per al personal i l’alumnat. Sovint se superen els 25 o 27 °C a les aules (límit establert pel Reial decret 486/1997), una situació que cada vegada s’avança més en el calendari i s’allarga tant a final com a inici de curs.

La Inspecció de Treball ha advertit reiteradament el Departament sobre la necessitat d’implementar mesures urgents i efectives. Tot i això, moltes actuacions encara es troben en fase d’estudi o de proves pilot, i els avenços són clarament insuficients.

Exigim solucions immediates. No es pot permetre mantenir l’activitat lectiva en condicions que superen àmpliament els límits legals, ja que això posa en risc la salut de l’alumnat i dels professionals dels centres educatius.

Si us trobeu en aquesta situació, us recomanem presentar una denúncia al servei de prevenció de riscos laborals del vostre servei territorial mitjançant aquest document:

https://www.sindicat.net/wp-content/uploads/2012/01/temperatures_full437-1.pdf i fer arribar una còpia al sindicat a través de la persona delegada d’USTEC·STEs al vostre centre.

Des d’USTEC·STEs fa anys que impulsem la denúncia de les altes temperatures als centres educatius i continuarem fent-ho fins que s’hi posi una solució real.

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes