USTEC·STEs (IAC) hem presentat un recurs d’empara contra la decisió d’excloure’ns del procés judicial del 25% de castellà a les aules

El sindicat USTEC·STEs (IAC) hem presentat, juntament amb altres entitats, un recurs d’empara al Tribunal Constitucional contra la decisió del Tribunal Suprem, que ha ratificat la resolució del TSJC en què s’exclou les entitats en defensa del català del procés judicial del 25% de castellà a les aules.

El TSJC va admetre en el procés les entitats Asamblea por una Escuela Bilingüe i Hablamos Español, i va deixar-ne fora les que defensem el català, amb l’argument que la causa estava relacionada amb la qüestió vehicular del castellà i no del català. Una forma barroera de no tenir en compte el testimoni i les aportacions del front de defensa del català.

Aquesta és l’última acció abans de recórrer a la justícia europea i consisteix a denunciar tres vulneracions que són: la tutela judicial efectiva, la igualtat de tracte i la no discriminació, i no tenir el jutge predeterminat per la llei.

Cal tenir molt en compte que la decisió d’excloure les organitzacions que defensem el català no va ser unànime, ja que, dels cinc membres del TSJC, dos van emetre un vot particular en contra amb el mateix argument que defensava el nostre sindicat. Val a dir que per desfer l’empat i excloure USTEC·STEs d’aquest procés, va ser decisiu el vot del jutge Aguado. Denunciem que aquest jutge va ser assignat amb un procediment totalment irregular, ja que van ser aprovades un dia abans de la sentència una sèrie de normes que afectaven la composició de les seccions i tribunals del TSJC.

Des d’USTEC·STEs, com hem fet sempre, continuarem lluitant en defensa del català, davant els errors del Govern i els atacs dels tribunals, defensant un model educatiu que no segregui per raons lingüístiques, que garanteixi les mateixes oportunitats a tots els infants i adolescents i que aposti pel català com a eina de construcció d’una societat plenament cohesionada.