USTEC·STEs (IAC) ens adrecem a tots els grups polítics del Parlament català perquè validin un decret d’urgència per revertir les retallades d’educació abans de les eleccions

Com a sindicat majoritari de l’educació catalana considerem que el govern ha de complir la seva paraula de revertir les retallades durant aquesta legislatura. Aquest havia de ser un dels objectius principals del govern i, fins ara, ha estat incapaç de complir-lo.

És per això que USTEC·STEs ens hem adreçat directament a la consellera d’educació, Anna Simó, així com a tots els partits de l’arc parlamentari, demanant que abans del 12 de maig s’aprovi al Parlament de Catalunya, a la diputació permanent, un decret d’urgència que inclogui el pressupost per a la reversió de totes les retallades, incloent-hi el deute contret per la retallada dels sexennis.

Així mateix, hem traslladat la voluntat de signar una carta de compromís amb les mesures necessàries de millora de l’educació a tots els grups parlamentaris que ho assumeixin i fer-la pública. Pensem que l’educació pública ha de ser una prioritat en la pròxima legislatura.

Segons la resposta i les accions del Departament a la mesa d’avui dia 11 d’abril, si es constanta la manca de voluntat de millorar les condicions laborals dels docents catalans, USTEC·STEs impulsarem accions i mobilitzacions abans de les eleccions del maig.