Sortim de la tancada amb data de Comitè extraordinari pel 4 d’abril

Amb la finalització de la tancada d’ahir de les delegades del personal laboral d’USTEC·STEs (IAC) al Departament, comencem el compte enrere per aconseguir acords ferms amb el govern actual abans que es dissolgui.

Amb aquesta tancada preteníem executar una mesura de pressió davant l’immobilisme del Departament d’Educació respecte a les nostres condicions laborals.

Al nostre parer, quan la via de la negociació s’esgota, cal engegar mesures contundents de pressió per poder ser escoltades.

De manera reiterada hem demanat solucions per a la situació tan precària de les TEEIS a la rural, on no se’ls reconeix ni la seva tasca com a educadores ni tampoc unes condicions en el lloc de treball que protegeixin la salut laboral ni la qualitat de la tasca educativa que realitzen.

A diferència d’altres sindicats, nosaltres no apostem per negociar complements salarials com a moneda de canvi a la reclassificació. El reconeixement de les categories professionals del personal laboral per part del propi Departament és una qüestió imprescindible per poder arribar a les modificacions del Conveni que fa tants anys que esperem.

No tot depèn dels pressupostos, com és el cas del reconeixement oficial del mes de juliol com a mes de formació, ni tampoc l’equiparació del calendari escolar a les llars públiques de la generalitat, o bé una qüestió de gestió, com és la conversió dels contractes d’⅓ a ½ jornada per a tot el personal.

Entenem la situació política i pressupostària, però també entenem, per sobre de tot, el malestar de tots els companys i companyes dels centres que des de fa tant temps esperen solucions.

Tot i l’acció empresa, el Departament no ens ha fet propostes concretes amb relació als temes reivindicats. No legitima les nostres demandes perquè no tenen el suport de tot el Comitè, atès que no totes les organitzacions que en formem part s’han volgut sumar a la proposta de tancada.

Malgrat tot, hem aconseguit una convocatòria extraordinària del Comitè Intercentres, per al dijous dia 4 d’abril amb els punts de les nostres reivindicacions a l’ordre del dia.

Esperem que finalment, ens trobem amb propostes concretes de solució i que puguem trobar la unitat d’acció des de totes les organitzacions del Comitè.

Des d’USTEC·STEs PERSISTIM EN LES NOSTRES DEMANDES.

Si el Departament no respon, haurem de fer sentir la nostra veu i sortir mobilitzades al carrer!

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes