USTEC·STEs (IAC) participa en el Primer Congrés Pedagògic Internacional organitzat pel sindicat d’educació peruà SUTEP

La nostra portaveu, Iolanda Segura, va ser present fa uns dies a la ciutat de Lima, Perú, assistint al Primer Congrés Pedagògic Internacional organitzat pel sindicat d’educació peruà SUTEP. Allà s’hi està fent un debat sobre l’estat actual de l’educació mundial i quina és l’educació que volem i que hem de defensar als nostres territoris.

A la trobada hi va defensar, en nom d’USTEC·STEs, dues ponències per donar a conèixer la situació educativa a Catalunya i com s’ha instal·lat el neoliberalisme educatiu a les nostres aules. Va fer un repàs històric fins a l’actualitat de la tasca docent en funció de l’evolució del sistema educatiu i va denunciar la pèrdua de drets laborals, de democràcia i de llibertat d’ensenyament que patim avui en dia.

Tots els presents, provinents de diferents països llatinoamericans, van defensar la necessitat de combatre el neoliberalisme educatiu que domina l’educació mundial i els salvatges atacs a les nostres condicions laborals, així com el dret de tots els infants i adolescents del món a l’educació i a una vida digna. Cal prendre consciència del que està passant per poder enfrontar-nos al monstre de l’OCDE, que és qui decideix com ha de ser l’educació a les nostres escoles. Des de la revolució, l’inconformisme i l’empoderament, hem de retornar l’essència i l’objectiu fonamental de l’educació a les aules: l’educació com un model públic, democràtic i compensador de les desigualtats, un agent d’emancipació i transformació social.

foto 1 congrés peruà SUTEP
foto 2 congrés peruà SUTEP