FP

Publicats els esborranys dels nous currículums d’alguns cicles formatius

El Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports està actualitzant els currículums de tots els cicles formatius conforme a la nova Llei Orgànica 3/2022, de 31 de març, d’ordenació i integració de la formació professional.

Tota la informació és en aquest enllaç. S’hi poden fer aportacions, opinar i presentar suggeriments, en el termini establert —generalment, durant 10 dies a partir de l’exposició pública de l’esborrany—. Per fer-ho, cal entrar en aquest enllaç i clicar sobre el document que interessi, on apareixerà un espai per fer-hi aportacions. En aquest tràmit no es requereix identificació.

Una vegada siguin aprovats i publicats en el BOE els nous currículums, les diferents comunitats autònomes procediran a adaptar-los, segons les seves competències, als seus espais d’influència. Recordeu que el Ministeri té competència i marca els límits del 55% del currículum, mentre que les comunitats autònomes ho fan del 45% restant.

En principi, els nous currículums hauran d’estar vigents l’1 de setembre de 2024. Per tant, la tramitació i adaptació a Catalunya, segons se’ns va informar en la mesa tècnica d’FP del proppassat 30 de gener, ja està iniciada, tot i que resta a l’espera de la publicació dels currículums per part de Madrid, per tal d’actualitzar-los i publicar-los al DOGC tan aviat siguin publicats.

USTEC·STEs (IAC) hem denunciat que uns currículums que redueixen les hores de mòduls professionals i en brinden una gran part a l’empresa, desdibuixen l’FP, posen en risc milers de llocs de treball docent i, inevitablement, fereixen de mort la qualitat i el reconeixement social dels cicles formatius.

NO A LA PRIVATITZACIÓ DE L’FP!

NO A UNA FP EXCLUSIVAMENT PER A L’EMPRESA!

SÍ A L’FP PENSADA PER A LES PERSONES I PER A LA SOCIETAT!