USTEC·STEs (IAC) obrim la porta a la via judicial per reclamar el deute dels sexennis

L’acord sobre condicions laborals signat el 25 de gener entre el Departament, CCOO i UGT (negociat al marge i d’esquenes a la unitat sindical que s’havia mantingut fins a mitjans de gener) descarta el reconeixement i el calendari del retorn del deute derivat de les retribucions no percebudes per la retallada dels sexennis.

Aquest acord posa en safata a l’administració donar per tancada la carpeta de les retallades i oblidar-se del greuge patit per part, segons el Departament, d’uns 40.000 treballadors i treballadores que durant anys han deixat de cobrar el que els tocava. Es tanca així la via de la negociació.

És per aquest motiu que el secretariat nacional d’USTEC·STEs hem aprovat obrir la via judicial per reclamar aquest salari no percebut i la comissió jurídica del sindicat ja ha iniciat l’estudi del cas.