ELS SINDICATS SOTASIGNATS, QUE REPRESENTEM LA MAJORIA ABSOLUTA DE LA MESA SECTORIAL D’EDUCACIÓ, NO FIRMEM UN ACORD QUE CONSIDEREM INSUFICIENT

La signatura d’avui respon a un ultimàtum de l’administració i a la negociació mantinguda al marge de la unitat sindical amb CCOO i UGT, que, d’acord amb els resultats electorals, representen només el 20% del personal docent no universitari de Catalunya. No s’ha donat marge a continuar negociant amb el conjunt de la mesa sectorial i es rebaixa la darrera proposta d’acord oferta pel conseller Cambray.

1- No és un acord de reversió de retallades.

El govern incompleix així la promesa de revertir totes les retallades la present legislatura.

• Deixa fora el reconeixement del deute contret pels estadis i tanca la porta a seguir-lo negociant amb les organitzacions sindicals.
  • L’acord situa també fora de l’actual legislatura el retorn de les dues hores de reducció lectives pels majors de 55 anys i perpetua el curs vinent aquesta retallada.

La proposta per al professorat tècnic de formació professional deixa fora part del col·lectiu amb un redactat confús que tampoc garanteix la igualtat de drets i retribucions pel conjunt de professorat d’FP.

2- Es tracta d’un acord condicionat a l’aprovació del pressupost de la Generalitat.

El pacte signat per CCOO i UGT amb el Departament resta supeditat a l’aprovació dels comptes de la Generalitat pel 2024, de tal manera que no compromet l’administració al seu compliment.

3- No inclou la resta de punts de la plataforma reivindicativa.

Malgrat que el Govern ha anunciat la voluntat d’incrementar el pressupost destinat a educació, s’ha negat a incorporar a l’acord qüestions com la reducció de ràtios, l’augment de plantilles o la recuperació del poder adquisitiu.

Tampoc han acceptat incloure en el pacte l’estabilització de les plantilles, la negociació del calendari o altres elements fonamentals per a la qualitat educativa com la derogació del decret de plantilles.

Les organitzacions sotasignats ens comprometem a seguir lluitant per la recuperació del deute contret amb la retallada dels sexennis, així com per la millora de les condicions laborals de tots els treballadors i treballadores de l’educació.

Descarrega’t el document en format PDF en aquest enllaç.