Resum mesa sectorial 18 de gener de 2024

Negociació de condicions laborals: el Departament incompleix la promesa de revertir les retallades aquesta legislatura.

RESUM DE LA MESA SECTORIAL DEL PERSONAL DOCENT

18 de gener de 2024

El dijous passat vam celebrar una nova mesa per continuar la negociació de les reivindicacions laborals del col·lectiu docent. Denunciem que el Departament no pretén donar compliment al seu compromís de reversió de retallades durant la present legislatura.

La mesa partia d’una contraproposta que les organitzacions sindicals vam fer arribar al Departament a partir de la darrera proposta oferta el 29 de desembre.

La part social hem traslladat a l’administració que és el moment de tancar el cicle de més de dotze anys de retallades per poder abordar la resta de millores necessàries del sistema educatiu. En concret hem exigit que:

• No és acceptable condicionar l’acord a l’aprovació dels pressupostos del 2024. En cap cas podem acceptar un compromís que al cap de poques setmanes pugui quedar en paper mullat.

• El calendari de retorn de les 2h lectives als majors de 55 anys cal que s’iniciï el curs vinent.

• Els sexennis no poden esperar més, és vergonyós que tractem una retallada de fa 11 anys, i hem deixat clar que no renunciarem al reconeixement del deute.

• Les organitzacions sindicals hem situat també el reconeixement d’ofici dels sexennis com a una millora necessària que no suposa cap cost per a l’administració.

• L’equiparació a l’FP ha de ser clara, permanent i per a tots els cossos, incloent-hi els sectors singulars.

• Exigim continuar amb un calendari de negociacions per parlar de les altres qüestions estructurals que necessita l’educació del nostre país: pacte d’estabilitat, recuperació de poder adquisitiu, ordre de calendari, educació inclusiva, reducció de ràtios, etc.

El Departament es va comprometre a enviar una nova oferta, i accepta millorar la proposta pel que fa al retorn de les 2h lectives pels majors de 55 anys, però continua enrocat en punts essencials: no vol reconèixer el deute existent dels sexennis, supedita l’acord a l’aprovació del pressupost de la Generalitat del 2024 i es nega a incloure un compromís de continuar la negociació.

El Departament també s’ha mostrat reticent a incloure en el pacte altres elements que USTEC·STEs (IAC) hem posat sobre la taula: la negociació de millores salarials, un augment de plantilles per desplegar el decret d’inclusiva i una solució per a les persones no estabilitzades.