Aquest 25 de novembre de 2023 la coeducació no es toca!

Educació feminista! Contra les violències masclistes

Podeu veure una sèrie de mini vídeos al següent enllaç.

Des del sindicat USTEC·STEs (IAC) ens posicionem, ara i sempre, contra les violències masclistes. Aquest 25 de novembre denunciem el sistema heterosexista generador i productor de múltiples formes de violències contra les dones, infants, persones no binàries i qualsevol víctima de l’entramat de violències patriarcals que trobem a les nostres societats. A més, cal continuar denunciant la relació entre les violències patriarcals amb el sistema capitalista, el militarisme, el racisme, l’extractivisme i totes les formes de colonització.

Com a sindicat d’educació que som, volem també assenyalar que les violències masclistes es donen de múltiples formes dins el sistema educatiu, des de l’ordenació curricular fins a les discriminacions sexistes, passant per l’assetjament laboral i la reproducció d’estereotips i discriminacions a través del currículum ocult.

Per això, USTEC·STEs (IAC) exigim a tots els governs i formes de governança institucional el següent:

Que les polítiques públiques, recursos i mitjans siguin suficients per a totes i tots en el sistema de protecció i recuperació enfront de les violències masclistes.

Que l’educació, la salut i la justícia tinguin els recursos necessaris per esdevenir agents efectius vers l’erradicació de les violències masclistes.

Que existeixin protocols i circuits públics destinats a la detecció de les violències masclistes i que contemplin el suport a les víctimes i supervivents en tots els àmbits.

Que s’efectuï la incorporació al sistema judicial de la perspectiva de gènere i del dret antidiscriminatori com a criteris de referència.

Que s’apliquin de forma immediata els estàndards jurídics internacionals en la interpretació i execució de les normes, a fi de garantir la prevenció, investigació i reparació de les violències masclistes.

Que es garanteixin els drets de les dones, lesbianes, trans, criatures i adolescents.

Que els mitjans de comunicació es facin càrrec de la seva responsabilitat social i tractin les violències masclistes amb persones expertes i activistes amb perspectiva de gènere.

Que es condemnin els enfrontaments bèl·lics i els genocidis, que suposen la màxima representació de la violència i que s’acarnissen amb dones i infants.

PER UNA VIDA LLIURE DE VIOLÈNCIES MASCLISTES, SORTIM ALS CARRERS,

MANIFESTEM-NOS I CRIDEM BEN FORT “S’HA ACABAT”.

cartell 25N la coeducació no es toca