La FOLC rebutja la proposta de lliure elecció de llengua pactada entre PP i Vox a les Illes Balears i denuncia l’atac a la seu de l’STEI Intersindical a Palma

Oposició a la proposta del PP i VOX

La Federació d’Organitzacions per la Llengua Catalana (FOLC), de la qual formem part USTEC·STEs, manifesta la seva oposició a la proposta de lliure elecció de llengua acordada entre el Partit Popular i VOX a les Illes Balears. Aquesta proposta és del tot innecessària, ja que no hi ha cap conflicte lingüístic a les aules. Les escoles de les Illes són i han de ser espais de convivència i de respecte a la diversitat.

Així mateix, la FOLC rebutja la intenció de la Conselleria d’Educació i Formació Professional de convertir els centres educatius en el camp de batalla contra la llengua pròpia. També denuncia que l’únic objectiu de VOX és aniquilar el català del darrer àmbit en el qual encara conserva força i presència, l’educació.

A més, la FOLC condemna l’atac que va patir la seu de l’STEI Intersindical, sindicat majoritari a l’ensenyament públic, la nit de dilluns a Palma i expressa el suport a totes aquelles entitats que treballen en el foment de la llengua catalana.

Per últim, fa una crida a tota la comunitat educativa i a la societat de les Illes Balears perquè confiïn en la bona tasca de docents i centres educatius illencs en la difícil tasca de normalitzar el català i parin els peus a un mal govern que serà còmplice de l’extrema dreta en fomentar la divisió, l’enfrontament i, en darrer terme, la desaparició de la llengua pròpia.