USTEC•STEs PEL DESPLEGAMENT DEL DECRET D’INCLUSIVA

Des d’USTEC·STEs (IAC) donem suport i fem crida a la participació en la concentració del dia 10 d’octubre a les 11h davant dels serveis centrals del Departament d’Educació. Una concentració convocada per diferents entitats i organitzacions sindicals.

Per a nosaltres és imprescindible garantir el desplegament d’un sistema educatiu inclusiu que garanteixi la igualtat d’oportunitats per a tot l’alumnat, i per això calen:

• Recursos econòmics: una inversió del 6% del PIB, d’acord amb la LEC, amb una partida pressupostària adient per al desplegament real del Decret d’inclusiva.
  • Recursos materials per atendre tant les necessitats d’espais com de materials específics d’accés al currículum.
  • Personal per donar una atenció especialitzada i més personalitzada a tot l’alumnat en totes les etapes educatives, mitjançant:
    • L’increment progressiu de la dotació dels EAP i dels diferents serveis educatius específics (CREDA, CREDV, CRETDIC, etc.) així com l’increment de recursos de suport intensiu als centres educatius (SIEI, IFE, AIS, etc.).
    • La baixada de ràtios i, per tant, un increment de personal docent i personal docent d’atenció a la diversitat.
    • La contractació de personal de suport educatiu especialitzat i propi del Departament d’Educació de les diferents categories de PAE (EEE, AEE, TIS, etc.). La privatització actual d’aquests serveis només porta a la precarització laboral i a un dèficit endèmic d’aquest recurs a tots els centres educatius.
    • La integració de la figura del/de la infermer/a escolar per donar resposta a l’alumnat amb situacions sanitàries complexes.
  • Formació en inclusió de tot el personal educatiu.

Sense recursos, personal i formació no hi pot haver una veritable inclusió.

Comunicat de convocatòria i entitats adherides

logos d'adhesió concentració 10 d'octubre

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes