Novetats en la integració del professorat tècnic d’FP al cos de secundària

Obertura del període extraordinari d’integració al cos de secundària per qui vagi assolint els requisits o encara no l’ha sol·licitada.

El Departament d’Educació ha publicat la resolució per la qual s’anuncia l’obertura del termini extraordinari per al procés d’integració del professorat del cos de professorat tècnic de formació professional (PTFP), a extingir, en el cos de professorat d’ensenyament secundari. S’empara de la Resolució EDU/2144/2023, de 16 de juny.

Una vegada publicada la resolució definitiva de candidatures de PTFP integrades al cos de secundària, el Departament ha procedit, tal com va manifestar en la darrera mesa sectorial, a obrir el termini extraordinari per poder sol·licitar la integració del professorat tècnic d’FP amb els requisits establerts en la resolució, d’aquelles persones que hagin assolit o acabin assolint els requisits indicats fins al 19 de gener de 2026. També poden sol·licitar la integració aquells docents que tot i comptar amb els requisits assenyalats durant el termini ordinari de sol·licitud, no ho van fer.

IMPORTANT: Els efectes administratius i laborals (sou, prestació social-cotització per la jubilació…) tindran efectes des de la data de sol·licitud d’integració, ja no serà amb efectes retroactius a 19 de gener de 2021. Per tant, no esperis a l’últim moment. No perdis més drets.

El personal que compleixi els requisits i que no hagi sol·licitat la integració durant el termini ordinari, pot sol·licitar-la a partir de l’1 de setembre i fins al  19 de gener de 2026. Pots fer la sol·licitud seguint el següent enllaç.

Més de 800 companys i companyes amb dret no vam fer la sol·licitud en el termini ordinari d’integració.

USTEC·STEs  vam denunciar a la mesa sectorial que la resolució d’integració publicada en el DOGC no compleix amb la normativa estatal i discrimina el professorat interí, el professorat en pràctiques i el professorat amb titulació superior d’FP, ja que la llei estatal deixa clar que la integració és per tot el professorat funcionari (és a dir, de carrera, interins/es i en pràctiques) i per al professorat titulat superior d’FP, perquè la disposició addicional onzena estableix que el professorat amb titulació equivalent a efectes docents també pot integrar-se. En aquesta línia, USTEC·STEs hem presentat un recurs de reposició contra la Resolució EDU/2144/2023, de 16 de juny, previ al contenciós administratiu, on demanem la seva nul·litat parcial perquè s’ampliï la possibilitat d’integració als companys i companyes interins, en pràctiques i amb titulació superior d’FP.