Vaga

No comencem el curs amb normalitat: cridem a la vaga el 6 de setembre!

Davant l’immobilisme latent i permanent del Departament pel que fa a la recuperació de les condicions laborals, l’estabilització dels treballadors i treballadores i un calendari escolar racional, que el Departament en algun moment s’havia compromès a negociar, els sindicats sotasignants decidim tirar endavant la jornada de vaga que coincidirà amb l’inici del curs el 6 de setembre.

Després de la ronda d’entrevistes protocol·làries de presa de contacte que la nova consellera va mantenir al juliol amb les diferents organitzacions sindicals, hem constatat que el canvi al capdavant de la Conselleria d’Educació no ha vingut acompanyat d’una millora en les negociacions, sinó d’una línia continuista i impositiva de la política educativa del Departament d’Educació. Al contrari, el canvi en la conselleria ha suposat una passa enrere després de tot un curs de negociació, i quan s’havia avançat en les posicions per tal d’arribar a un acord per revertir les retallades que arrosseguem des de 2010.

La nostra resposta, doncs, no pot ser una altra que ens trobarà de cara, tant a les meses de negociació com als carrers, amb voluntat ferma i decidida, per revertir la crisi educativa en què es troba l’educació pública. Per això no comencem el curs amb normalitat i impulsem una vaga com a punt de partida d’un nou procés de mobilitzacions.

Reclamem un bon acord amb la part social que necessàriament ha de contenir:

• La recuperació de les condicions laborals perdudes fa més de 12 anys.
  • El retorn dels sexennis als 6 anys amb reconeixement i calendari de retorn del deute.
  • L’equiparació salarial permanent de tot el professorat d’FP.
  • La reducció de dues hores lectives pels majors de 55 anys.
  • La derogació de l’ordre de calendari.
  • Un pacte d’estabilitat que garanteixi que cap treballador/a perdrà la feina.
  • La recuperació del poder adquisitiu perdut en els darrers anys.
  • La reclassificació professional del personal laboral d’atenció educativa.
  • Blindar el model d’immersió lingüística en català.

Hem d’acabar amb el maltractament que patim als centres educatius, amb el descrèdit de la nostra professió, amb la desorientació pedagògica, amb la manca de recursos estructurals i amb l’intrusisme de l’empresa privada, de bancs i de fundacions en l’escola pública. Perquè els recursos públics siguin per l’educació pública, cal una supressió progressiva dels concerts a la privada.

Seguim lluitant per la democràcia als centres i, per tant, per la derogació dels decrets de plantilles i direccions que permeten triar i rebutjar de manera arbitrària mestres i professors/es i possibiliten situacions d’assetjament, discriminació i abús d’autoritat.

Defensem també un salari digne, recuperem el poder adquisitiu perdut. Som el col·lectiu públic  que menys cobra respecte als nostres homòlegs de tot l’estat.

Animem el professorat i tota la comunitat educativa a organitzar-se als centres de treball en assemblees per decidir i articular les reivindicacions de manera col·lectiva!

Barcelona, 1 de setembre de 2023.

PDF descarrega

Manifest vaga 6 de setembre