Per unes condicions laborals dignes

Cal posar fi a la discriminació en les condicions laborals del personal laboral dels centres públics.

NOVETAT: El Departament aporta propostes de millora en el Comitè Intercentres

En el Comitè Intercentres celebrat el dimecres 19 de juliol, s’acorda amb el Departament:

• La conversió dels 1/3 de jornada a 1/2 jornada a partir del gener del 2024. L’aplicació d’aquesta mesura s’implementarà amb els nous pressupostos i afectarà tant les noves contractacions com aquelles persones que actualment estan en contractes d’1/3.
  • Creació d’una mesa de treball per abordar la presencialitat el mes de juliol.  Malgrat no aconseguir que aquesta mesura s’apliqui de manera immediata, s’ha aconseguit que per primer cop, el Departament vulgui negociar mesures que puguin ser d’aplicació el curs vinent. De moment, torna a reiterar que cap equip directiu pot negar el dret a la formació a cap treballador/a, com tampoc pot imposar tasques que no són pròpies de les funcions de cada categoria. Mentrestant, si algun o alguna treballadora es troba en situació d’abús cal que la denunciï. Podeu contactar amb les referents del Persona Laboral de la USTEC·STEs del teu territori.

Des d’USTEC·STEs continuarem treballant per a millorar les nostres condicions laborals.

USTEC·STEs (IAC) #AmbFermesaPelPersonalLaboral

Les condicions laborals del nostre col·lectiu no estan equiparades a les dels companys i companyes docents en aspectes essencials i que no depenen de les especificitats del nostre conveni col·lectiu, només de la voluntat del Departament.

• Les nostres reduccions de jornada d1/3 no són substituïdes amb 1/2 jornades:

És perquè hi ha prou dotació de personal laboral?

Aquest increment de jornada, a més de facilitar el dret dels i les treballadores a les reduccions per cura, seria una mesura beneficiosa i molt benvinguda a tots els centres.

Amb el sou d’1/3 de jornada no es pot viure, i encara menys quan es fan molts quilòmetres per no deixar perdre la posició a la borsa.

De debò podem permetre aquests contractes precaris quan hi ha una manca de personal endèmica en el sistema?

• El personal d’atenció educativa (PAE) patim un abús en treballar presencialment durant el mes de juliol, una discriminació pel simple fet de ser personal laboral:

Amb quin alumnat i professorat treballem durant el mes de juliol?

Cal clarificar les funcions del PAE per tal d’evitar que fem tasques que no ens són pròpies.

Tenim el mateix dret a la formació i el reciclatge.

Per què se’ns discrimina i no se’ns aplica el mateix calendari que als nostres companys i companyes docents?

• El personal laboral no docent major de 55 anys no tenim dret a la reducció horària aplicada a tot el personal docent (laboral i funcionari):

Per quin motiu no es té en consideració la nostra càrrega de treball?

Tenim el mateix dret, com a persones que envellim, a disminuir aquesta càrrega de treball, igual que la resta de treballadors i treballadores del Departament.

USTEC·STEs (IAC) vam poder assistir al Ple monogràfic d’educació que es va dur a terme al Parlament de Catalunya els dies 27 i 29 de juny, i traslladar, als diferents grups parlamentaris, les reivindicacions del personal laboral dels centres educatius públics.

En aquest Ple, el Parlament va aprovar la Resolució 762/XIV, sobre la situació de l’educació i el sistema educatiu, que insten al Govern i per tant, al Departament d’Educació, a millorar les nostres condicions laborals.

Inclou aspectes en relació amb l’estabilització del personal interí en abús de temporalitat, l’increment de dotacions de personal laboral per donar resposta al decret d’inclusiva i l’aplicació d’una moratòria de l’ordre relativa al calendari amb la creació d’un grup de treball, amb el conjunt de la comunitat educativa, per establir un calendari i una jornada escolars racionals, en pro de la qualitat educativa.

Pel que fa a les condicions laborals del mes de juliol i la conversió dels 1/3 a 1/2 jornada concreta:

• Capítol VIII Personal docent i comunitat educativa-36 e): Millorar les condicions laborals del personal d’atenció educativa, amb mesures com la conversió dels terços de jornada en mitges jornades o l’aplicació de la mateixa regulació sobre la presencialitat al juliol que s’aplica al col·lectiu docent.

Ara la decisió està en mans del Departament d’Educació i en concret de la nostra Direcció de Serveis. Demà, 19 de juliol, USTEC·STEs (IAC) traslladarem en el si del Comitè Intercentres aquestes reivindicacions.

Esperem que el Departament escolti i apliqui immediatament l’equiparació d’aquests drets.

USTEC·STEs (IAC) #AmbFermesaPelPersonalLaboral