Comunicat d’USTEC referent al “Dia Internacional dels Nens Innocents Víctimes d’Agressions”

El Dia Internacional dels Nens Innocents Víctimes d’Agressions és una jornada de reflexió i sensibilització sobre la violència i l’abús que pateixen molts infants arreu del món. És una oportunitat per afrontar aquesta realitat dolorosa i exigir canvis en les polítiques i les accions per protegir i garantir els drets dels nens.

Des del sindicat USTEC, volem fer una crida a la consciència col·lectiva i a l’acció solidària per erradicar aquesta violència que afecta els nens, que són el futur de la nostra societat. És inacceptable que tants infants hagin de patir agressions físiques, abusos sexuals, explotació laboral, reclutament forçat en conflictes armats o qualsevol altra forma d’explotació i maltractament.

Avui, en aquest Dia Internacional, volem donar veu als nens innocents que han estat víctimes d’aquestes agressions. Volem que la seva història sigui escoltada i que les seves ferides, visibles o invisibles, siguin ateses. Volem cridar l’atenció de la societat en conjunt, de les institucions i dels governs perquè prenguin mesures concretes per garantir la protecció i el benestar dels nens.

Així mateix, volem subratllar la importància de l’educació i la prevenció en la lluita contra la violència infantil. És imprescindible promoure valors d’igualtat, respecte i dignitat en els àmbits familiar, escolar i comunitari. Només a través de l’educació podrem construir una societat lliure de violència per als nens, on puguin créixer i desenvolupar-se plenament.

Instem a les autoritats a reforçar els mecanismes de protecció infantil, a investigar i sancionar els responsables d’aquestes agressions i a establir polítiques públiques encaminades a prevenir i abordar aquesta problemàtica de manera integral. També animem a les organitzacions i a la societat civil a treballar conjuntament per crear espais segurs i protectors per als nens, i per oferir suport i assistència als qui han estat víctimes.

En aquest Dia Internacional dels Nens Innocents Víctimes d’Agressions, reafirmem el nostre compromís de defensar els drets dels nens i de lluitar per una infància lliure de violència i maltractaments. Cada nen té dret a créixer en un entorn segur, estimulant i respectuós, i és responsabilitat de tots i totes assegurar que això es compleixi.

La lluita contra la violència infantil és una tasca conjunta que no admet excuses ni indiferència. Només amb la col·laboració de tots podrem garantir un futur més just i respectuós per als nens. Avançant junts, podem posar fi a aquesta realitat injusta i treballar per un món en què tots els nens puguin créixer amb seguretat, amor i esperança.

Des del sindicat USTEC, reafirmem el nostre compromís amb els drets dels nens i estem al costat de les víctimes d’agressions, defensant els seus interessos i lluitant per la seva protecció i benestar. Avancem cap a un món en què cap nen hagi de patir l’horror de la violència.