Informació: Llistats provisionals d’adjudicació de places de la resta de comunitats autònomes i renúncies a les places de Catalunya.

Els llistats provisionals d’adjudicacions de totes les CCAA van ser publicats el dilluns 29 de maig. El termini d’acceptació o renúncia a les places serà del 30 de maig al 5 de juny.

En la darrera mesa, el Departament d’Educació ens va dir que a partir del 6 de juny les conselleries de Catalunya, País Valencià i Balears es coordinaran per creuar dades de les persones que han estat seleccionades a Catalunya i també a alguna d’aquestes altres CCAA, i això donarà una radiografia de les possibles renúncies que es podran produir a Catalunya per tal de preveure quantes places caldrà cobrir. Entre el 15 i el 20 de juny es publicaran els llistats definitius de la resta de CCAA amb totes les persones seleccionades per cos i especialitat que han acceptat les places.

Preguntes i respostes sobre les renúncies al concurs de mèrits

1. Si tinc plaça a Catalunya i m’adjudiquen plaça també a un altre territori, què he de fer?

Si t’interessa la plaça aconseguida en una altra CA, has d’acceptar la plaça d’aquesta CA i renunciar a la plaça de Catalunya abans que el Departament d’Educació faci arribar el llistat definitiu al Ministerio.

2. Què passa si accepto la plaça obtinguda en una altra CA i no renuncio a la plaça de Catalunya?

En les resolucions del concurs de mèrits s’estableix com a requisit de participació: No tenir la condició de personal funcionari de carrera, en pràctiques o estar pendent del corresponent nomenament del mateix cos respecte al qual se sol·licita la participació ni trobar-se pendent de nomenament com a personal funcionari de carrera del mateix cos. Això pot suposar que, si s’ha obtingut plaça a Catalunya i a una altra CA en el mateix cos i no es renuncia a una d’elles, un cop arribin els llistats de les diferents CCAA al Ministerio i aquest faci el creuament de dades, si constata que hi ha una persona seleccionada pel mateix cos en més d’una CA, automàticament li mantindrà la plaça a la CA on hagi estat seleccionada en primer lloc i l’exclourà del llistat de la CA on hagi participat amb posterioritat, aplicant el que es recull en el paràgraf esmentat. Així doncs, és imprescindible que les persones seleccionades a Catalunya i a altres CCAA, renunciïn a la plaça de Catalunya si la seva intenció és ocupar la plaça a l’altra CA.

3. Si soc a la llista de reserva de Catalunya amb probabilitats d’obtenir plaça i m’adjudiquen plaça també a un altre territori, què he de fer?

A les persones que heu obtingut plaça a altres CCAA i sou a la llista de reserva a Catalunya amb possibilitats d’obtenir-hi plaça i preferiríeu treballar a Catalunya, us recomanem que accepteu la plaça a l’altra CA i si posteriorment obteniu plaça a Catalunya, renuncieu a la plaça de l’altra CA sense demora.

4. Aclariments de la informació traspassada pel sindicat STEPV sobre les renúncies a les places de Catalunya:

El sindicat STEPV ahir va fer una xerrada informativa per a les persones seleccionades al concurs de mèrits al País Valencià en la qual va apuntar la necessitat de renunciar a la plaça que no es vulgui ocupar de les altres CCAA. Es va recomanar a les persones seleccionades al País Valencià i també a Catalunya que poguessin tenir encara dubtes sobre si obtindran plaça definitivament al País Valencià que, per prudència, esperessin fins el 15 de juny a fer la renúncia a la plaça de Catalunya però que, un cop publicat el llistat definitiu, renunciessin a la plaça a Catalunya. Aconsellem fer aquesta renúncia el mateix dia 15.

Teniu tota la informació a la pàgina web de la STEPV:

**STEPV INFORMA: Concurs de mèrits: Preguntes i respostes sobre les renúncies a les places adjudicades

Consulta en aquest enllaç les preguntes i respostes i els enllaços a tots els territoris per acceptar o renunciar a la plaça en cas de ser adjudicat/da a més d’un territori.

5. Com haig de tramitar la renúncia a la plaça obtinguda a Catalunya?

La renúncia a Catalunya es fa a través del següent enllaç:

Presentació de la renúncia a l’ingrés i accés a la funció pública docent

Per a l’accés al formulari amb identificació digital, cal identificar-se amb algun dels mecanismes d’identificació digital vàlids, com l’idCAT Mòbil, Cl@ve, DNI electrònic, certificat idCAT, FNMT, T-CAT, Camerfirma, etc. També es pot accedir sense identificació digital omplint totes les dades del formulari.