Comunicat d’USTEC referent al “Dia Internacional de les Dones per a la Pau i el Desarmament”

Des del Sindicat USTEC, ens unim a la commemoració del “Dia Internacional de les Dones per a la Pau i el Desarmament”. Aquesta data ens recorda la importància de promoure la pau, la justícia i la igualtat de gènere com a elements fonamentals per a la construcció d’un món millor.
En aquest dia, volem expressar el nostre ferm suport a totes les dones que, amb valentia i determinació, lluiten per aconseguir un món lliure de violència i conflictes armats. Reconeixem el seu paper fonamental com a agents de pau i el seu dret inalienable a viure en un entorn segur i pacífic.
No podem oblidar que les dones són les que pateixen de manera desproporcionada els impactes de la guerra i els conflictes armats. Són víctimes de violències sexuals, desplaçament forçat i discriminació sistemàtica. És per això que és imprescindible abordar les causes estructurals d’aquestes desigualtats, i el nostre sindicat es compromet a defensar els drets de les dones i a treballar per a la pau i la justícia social.
En el context actual, en què el món s’enfronta a diversos conflictes armats i tensions internacionals, és necessari reforçar els mecanismes de diàleg, cooperació i diplomàcia per a la resolució pacífica dels conflictes. A més, és crucial que les dones tinguin un paper actiu en aquests processos de pau i presa de decisions, ja que la seva perspectiva i experiència són essencials per garantir solucions duradores i sostenibles.
Instem els governs i les organitzacions internacionals a invertir en programes i polítiques que promoguin l’educació en valors de pau, la igualtat de gènere i els drets humans. Cal reconèixer i valorar el treball de les dones en la construcció de la pau i proporcionar-los les eines necessàries perquè puguin desenvolupar plenament el seu potencial.
En aquest “Dia Internacional de les Dones per a la Pau i el Desarmament”, reafirmem el nostre compromís en la lluita per una societat més justa i pacífica. Treballarem incansablement per garantir que les dones puguin exercir els seus drets fonamentals i contribuir activament a la construcció d’un món basat en la igualtat, la pau i el respecte mutu.
Avancem juntes cap a una cultura de pau i desarmament, en què les veus de les dones siguin escoltades i les seves accions reconegudes. Només així aconseguirem un futur millor per a tothom.
Pel dret de les dones a la pau i el desarmament!

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes