Continuem amb fermesa pels drets del personal laboral dels centres educatius

Després dels resultats de les darreres eleccions, les delegades del personal laboral d’USTEC·STEs (IAC) seguim dins el comitè intercentres per continuar defensant els drets de tot el personal laboral davant el Departament.

Des de l’oposició, continuarem lluitant amb fermesa contra l’immobilisme que impera, tant de les majories revalidades com per part de l’Administració.

Durant aquest curs, el Departament, cada vegada més tancat a la negociació, no ha situat cap de les meses de negociació pendents (inclusiva, borsa, llars, rurals, etc.), ni ha donat resposta als dubtes i plantejaments de la nostra organització.

Fem que el Departament ens escolti, defensem els nostres drets:

El personal laboral som part del sistema educatiu i mereixem els mateixos drets i reconeixement que els nostres companys i companyes docents. És per això que ara és un moment clau perquè el Departament apliqui les següents millores:

• Posar fi a l’abús de la presencialitat durant el juliol

La precarietat que patim durant el juliol és una situació sostinguda en el temps i recolzada pels serveis territorials que, des de fa dos cursos, envien circulars als centres, sense informar els sindicats, recordant que per a nosaltres és un mes laborable.

El Departament informa que ningú pot romandre als centres sense la presència dels equips directius i fent funcions que no li són pròpies. Com s’explica que el personal laboral sigui l’únic que roman als centres, quan no podem fer atenció directa a l’alumnat ni coordinacions? Demanem que el juliol sigui reconegut formalment com un mes de formació i que, per tant, el Departament desplegui l’oferta formativa majoritàriament durant aquest mes.

• Establir el mateix calendari per a les llars d’infants públiques que per a la resta de centres

USTEC·STEs ens oposem al calendari per a les llars d’infants, que manté l’horari lectiu, amb alumnat, fins a l’última setmana de juny i inicia el curs el 6 de setembre.

No té sentit allargar una setmana més les classes al juny si es tenen en compte les temperatures al centres, amb una clara tendència a l’alça i amb unes aules gens adaptades per apaivagar-les.

D’altra banda, fer l’adaptació amb l’alumnat en 3 dies, del 6 al 8 de setembre, és del tot inacceptable: no s’adapta a les necessitats pedagògiques dels centres, a la realització de les entrevistes d’inici de curs ni tampoc a les necessitats de l’alumnat.

Des d’USTEC·STEs hem demanat, tant al comitè intercentres com al Consell Escolar de Catalunya, que es modifiqui aquesta proposta de calendari, per tal que les classes amb l’alumnat finalitzin igual que a la resta de centres i s’ampliï el temps d’adaptació.

• Extingir els contractes precaris de ⅓ de jornada

Convertir els ⅓ de jornada en ½ jornada, com s’ha fet amb el personal docent, a més de ser un guany en les nostres condicions laborals, seria una mesura que permetria millorar l’atenció a l’alumnat i la coordinació amb l’equip.

• Fixar un pacte d’estabilitat per a totes aquelles persones que continuen en abús de temporalitat i que no esdevinguin fixes a través dels diferents processos d’estabilització

Des d’USTEC·STEs ja vàrem impugnar el concurs de mèrits per la manca de places convocades, totalment insuficients, sobretot en el cas de les categories TEEI i TIS.

De resultes del concurs de mèrits, ja hi ha més de 60 TEEI en abús de temporalitat que no han pogut estabilitzar-se ni tenen opció a cap concurs doposició d’estabilització.

D’altra banda, i sense els resultats de les oposicions d’estabilització, pot ser que algunes companyes i companys amb molts anys treballats no aconsegueixin la condició de fixes.

És per tot això, que des dUSTEC·STEs continuem demanant en solitari al Departament un pacte d’estabilitat per a tothom en abús de temporalitat.

• Acabar amb la injustícia en els nostres horaris

USTEC·STEs exigim la negociació d’una distribució horària que s’ajusti a l’horari lectiu de l’alumnat i de la resta de professionals per evitar fer tasques que no són pròpies del personal d’atenció educativa (PAE).

• Aturar l’abús en les funcions i horaris de les TEEI de la rural

En el primer cicle d’educació infantil a l’escola rural, l’atenció a l’alumnat és la mateixa que a la resta de llars d’infants públiques del Departament, on es reconeixen les tutores i tutors com a educadors/es de llars d’infants. Demanem aquest mateix reconeixement per a les TEEI del 1r cicle de la rural, i implementar totes les mesures necessàries, amb més personal PAE, per disminuir la sobrecàrrega actual que atempta contra la seva salut laboral i millorar l’atenció a la diversitat.

Paral·lelament, tenim presència en altres espais de negociació, com és la CIVE i la Comissió negociadora del Conveni on hem reclamat:

• La reclassificació del personal d’atenció educativa (PAE)

Aquest dret està reconegut a les diferents Lleis orgàniques, però és una fita que cal continuar lluitant. És inadmissible la precarietat permanent que pateix el nostre col·lectiu i la manca de voluntat política per atorgar el sou digne que ens pertoca.

USTEC·STEs vam exigir i pressionar durant la negociació dels pressupostos prou inversió per fer realitat aquesta reclassificació. Així mateix, el 23 de març, la vam reclamar a la comissió negociadora del conveni.

No ens aturarem! Continuarem lluitant en els diferents espais de negociació, amb els grups parlamentaris i, si cal, davant la justícia fins a l’assoliment d’aquest dret.

Amb fermesa pel personal laboral!

USTEC·STEs (IAC)