USTEC·STEs es tanca a quatre serveis territorials per exigir el pacte d’estabilitat i la reversió de les retallades.

Fotos i vídeos.

⇒ Recull de premsa 1 (del 17 al 19-5-23). /// ⇒ Recull de premsa 2 (del 19 al 22-5-23).

⇒ Resum:

El sindicat USTEC·STEs ha ocupat quatre seus del Departament d’Educació per exigir un pacte d’estabilitat que asseguri feina als interins en situació de frau de llei i la reversió de les retallades, entre d’altres mesures. La protesta se centra en les reivindicacions del personal interí, així com del Personal Laboral.

⇒ Comunicat:

El sindicat USTEC·STEs, el majoritari a l’educació pública catalana, ha ocupat aquest matí quatre seus dels serveis territorials del Departament d’Educació per tal de reclamar al conseller Cambray que desbloquegi les negociacions i faci una proposta d’acord que inclogui un pacte d’estabilitat que garanteixi feina a tot el personal interí en situació de frau de llei i la reversió de les retallades.

A les 11h un grup nombrós de delegats i delegades d’USTEC han entrat a la seu del Consorci d’Educació de Barcelona, i a les seus dels serveis territorials d’educació a Girona, Lleida i Tortosa. La intenció de la tancada és exigir al conseller un compromís públic de resoldre diverses reivindicacions, com l’ampliació de places al concurs de mèrits i el pacte d’estabilitat pel personal interí. En aquest sentit, els membres del sindicat han traslladat a les direccions dels respectius serveis territorials la demanda d’una reunió amb Cambray els pròxims dies i han fet una crida a la resta de treballadors a donar suport a la protesta durant el dia d’avui.

Després que fa pocs dies el Departament acceptés la petició dels sindicats, a proposta d’USTEC·STEs, de no presencialitat als centres els juliols de 2023 i 2024, el sindicat considera que és moment d’avançar i de tenir sobre la taula una proposta global que reculli elements essencials plantejats anteriorment durant el primer trimestre i que encara no han estat resolts com el retorn dels sexennis, l’equiparació/integració salarial d’FP i la reducció de 2 hores lectives per als majors de 55 anys.

La lluita interina, protagonista de l’acció

La protesta s’ha centrat, especialment, en la situació del personal interí que després d’haver-se sotmès a uns processos d’estabilització mal planificats i insuficients, pateixen incertesa amb relació al seu futur laboral.

Els representants d’USTEC·STEs consideren que ara és moment de fer una nova passa en la lluita interina. Per això els darrers dies han fet arribar a la mesa de funció pública i als grups polítics del Parlament de Catalunya un informe elaborat pel mateix sindicat que demostra que fins a 4.178 docents en actiu amb una antiguitat anterior a l’1 de gener de 2016 no han obtingut plaça i que l’oferta inicial era de com a mínim 1.536 places menys del que estableix la llei estatal. Amb aquestes dades s’ha defensat la necessitat d’ampliar l’oferta de places al concurs de mèrits.

Alhora, USTEC·STEs creu necessari un compromís del Departament amb un pacte d’estabilitat que impliqui garantia de feina pels treballadors interins amb tres o més anys de servei a partir del 1 de setembre de 2023, lloc de treball fins a l’estabilització en un nou procés selectiu, cap acomiadament per a interins amb més de tres anys de servei, fase prèvia a les adjudicacions d’estiu per als interins que s’acullin al pacte i atenció especial per als interins majors de 55 anys.

Les reivindicacions del personal laboral també presents a la protesta

Les delegades del Personal Laboral d’USTEC·STEs (IAC) també han pres part de la tancada als ST per tal de defensar els drets de tot el personal laboral. Denuncien que durant aquest curs el Departament ha ignorat les meses de negociació pendents i exigeixen diverses reivindicacions:

1. Posar fi a l’abús de la presencialitat durant el juliol i que aquest mes sigui reconegut formalment per a la formació.
  2. Que les llars d’infants públiques del Departament tinguin el mateix calendari que la resta de centres públics.
  3. Que els contractes precaris de ⅓ de jornada passin a ser de ½ jornada.
  4. Un pacte d’estabilitat per a totes les persones en abús de temporalitat que no han obtingut la condició de laborals fixes a través dels processos d’estabilització.
  5. Negociar una distribució horària que s’ajusti a l’horari lectiu de l’alumnat.
  6. Aturar l’abús de les funcions i horaris de les TEEI de la rural, implementant mesures per millorar l’atenció a la diversitat i disminuir la sobrecàrrega laboral.

A més, USTEC·STEs (IAC) segueix reivindicant la reclassificació del personal d’atenció educativa (PAE) i exigint una inversió adequada per aconseguir un sou digne.