Comunicat d’USTEC referent al Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia

Avui, Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia, el sindicat USTEC·STEs ens unim a commemorar aquesta data per reafirmar el nostre compromís amb la igualtat, la diversitat i els drets de totes les persones, sense importar la seva orientació sexual ni identitat o expressió de gènere.

La lluita contra l’homofòbia, la transfòbia i la bifòbia no és només una tasca que correspongui a la comunitat LGBTIQ+; és responsabilitat de tota la societat, incloent-hi el sistema educatiu. Com a sindicat d’ensenyament, considerem que la tasca del professorat i del personal educatiu és fonamental per a la construcció d’una societat més igualitària i respectuosa amb la diversitat.

Des de les aules i els centres educatius, tenim l’oportunitat de forjar els valors d’inclusió, tolerància i respecte cap a totes les persones, independentment de la seva orientació sexual o identitat de gènere. Hem de treballar per crear entorns segurs i acollidors, lliures de prejudicis i discriminació, on cada estudiant se senti acceptat/da i valorat/da per qui és.

Instem les administracions educatives a adoptar mesures concretes per a la inclusió i l’educació en la diversitat sexual i de gènere. És fonamental que es desenvolupin programes de formació per al professorat que proporcionin els coneixements i les eines necessàries per abordar aquestes qüestions amb sensibilitat i professionalitat.

Al mateix temps, demanem a les institucions educatives que adoptin polítiques d’igualtat i no discriminació, i que promoguin la visibilitat i el respecte cap a la diversitat sexual i de gènere en els seus plans d’estudis, material educatiu i activitats escolars. Aquest és un pas essencial per a la construcció d’una societat més inclusiva i per a la protecció dels drets de les persones LGTBIQ+.

Des d’USTEC·STEs (IAC), volem expressar el nostre suport incondicional a totes les persones que pateixen discriminació o violència a causa de la seva orientació sexual o identitat de gènere. Treballarem incansablement per aconseguir una societat on totes les persones puguin viure lliurement, sense por i amb plena igualtat de drets.

En aquest Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia, fem una crida a la unitat i la solidaritat. La lluita per la igualtat és de totes i tots, i només assolirem un món millor quan reconeguem i celebrem la diversitat.