FP

Govern, patronal i sindicats de l’Estat es venen l’FP a l’empresa.

COMUNICAT USTEC·STEs – FORMACIÓ PROFESSIONAL

Davant la publicació per part del Departament d’Educació de l’Acord per la planificació de la formació professional, USTEC·STEs denunciem l’inadmissible menyspreu envers la comunitat educativa que aquest suposa.

Des de fa temps denunciem l’absoluta manca de diàleg i negociació sobre qualsevol tema relacionat amb la formació professional per part de l’actual Departament d’Educació. Aquest suposat acord no ha estat validat ni legitimat per cap membre ni entitat de la comunitat educativa. Encara més, tot i afectar directament més de 445.818 alumnes i més de 12.000 professors i professores, així com la totalitat de la societat catalana, cap agent social de l’àmbit educatiu ha estat preguntat ni escoltat.

El Departament menteix quan en el seu comunicat afirma que el dit acord ha estat validat pel Govern de Catalunya, les patronals i els sindicats més representatius en l’àmbit de l’FP. Quan es refereix a la part sindical, en realitat vol dir CCOO i UGT i no pas els veritables sindicats més representatius en l’àmbit de l’FP a Catalunya, que després (i abans) de les eleccions sindicals d’aquest 14 de març, som, entre d’altres, USTEC amb més del 38,33% de la representativitat, enfront del 16,02% de CCOO i el 6,08% d’UGT.

A tot això hem d’afegir que després de la publicació de la lamentable Llei de formació i qualificació professionals de Catalunya, en nom de la privatització i externalització del nostre sistema de formació professional, s’ha creat l’Agència Pública de Qualificacions Professionals que depèn directament de Presidència, i no pas del Departament d’Educació. Aquesta incorpora un limitat nombre de components entre els quals, des d’un primer moment, es va incloure la Patronal i CCOO i UGT, excloent de facto qualsevol sindicat representatiu en la formació professional i qualsevol entitat vinculada al món educatiu. Un cara a cara entre un Departament neoliberal i la Patronal nua i crua i aquella amagada sota les sigles de CCOO i UGT.

És mitjançant aquesta Agència i en el si de la seva Comissió Rectora del Sistema on s’ha derivat qualsevol decisió sobre la formació professional, una vegada ja exclosa qualsevol veu discordant, i on s’està dissenyant el desmantellament de la formació professional reglada per atorgar els seus recursos i el futur dels seus estudiants a l’Empresa, en el seu concepte més ample. Així, s’obvien les necessitats de la societat i es menysté el futur del país per tal de satisfer les necessitats puntuals de determinades empreses.

La formació professional és un nivell del sistema educatiu català i és per això que sense la visió pedagògica i l’experiència dels docents que són a les aules i als tallers, l´FP deixa de tenir la visió global d’un ensenyament professionalitzador.
USTEC·STEs exigim el retorn del diàleg social sobre qualsevol tema de formació professional al si de la Mesa sectorial de negociació del Departament d’Educació i a qualsevol altre fòrum social en què veritablement puguin participar les entitats més representatives. Ningú ha de quedar exclòs, cal vetllar pel bé comú i no pels interessos econòmics de les empreses. No pot ser que les empreses hi guanyin en detriment del futur del país i de la societat en general.