Comunicat sobre la situació dels processos d’estabilització i els propers passos en la lluita interina.

USTEC·STEs (IAC) hem estat treballant les darreres setmanes i seguim lluitant en una triple vessant:

1- En primer lloc, atenent i acompanyant tot el personal davant el caos organitzatiu derivat de la nefasta gestió del concurs de mèrits per part de l’administració. S’ha denunciat a la mesa sectorial d’educació la indefensió per presentar al·legacions al concurs de mèrits a través d’un aplicatiu que ha col·lapsat, hem reclamat i aconseguit que es modifiqués l’esmentat aplicatiu i que s’acceptés la possibilitat de refer les sol·licituds. S’ha traslladat a l’administració i atès el màxim d’incidències, estant en tot moment al costat del col·lectiu.

2- S’està treballant per tal d’augmentar les places ofertades al concurs de mèrits (una via per a la funcionarització que ha estat sempre reivindicada pel sindicat ). Cal recordar que la clàusula de l’acord signat a funció pública que fa possible aquest traspàs va ser una exigència de la IAC, de la que formem part USTEC·STEs, i que si es va situar sobre la taula és per reclamar-ne el compliment.

En aquest sentit, d’una banda s’ha sol·licitat una mesa específica a funció pública per tractar aquesta qüestió i d’exigir l’acompliment de la clàusula, un cop constatat que l’oferta no va ser la correcta segons el que determina la llei  De l’altra, des del sindicat s’han reclamat reiteradament a l’administració educativa les dades necessàries per determinar el nombre de persones en abús de temporalitat que quedaran fora del concurs de mèrits, en especial aquelles que compleixen les condicions establertes a la legislació estatal, i permetran fonamentar la petició d’un nombre concret de places per traspassar. El Departament ha dit en tot moment que aquestes dades no les facilitarà fins a concloure el procés de mèrits. Davant d’aquesta negativa, l’equip d’informàtica d’USTEC·STEs (IAC) està treballant amb les dades disponibles per tal de determinar aquest nombre d’una forma rigorosa per tenir arguments sòlids. Pensem que disposar de xifres fonamentades és el que ens carregarà de força en la negociació amb l’administració.

Simultàniament, entenem que garantir les places a mèrits per a les persones amb més de 5 anys treballat ha d’anar acompanyat de reclamat que les renúncies de participants d’altres comunitats permetin ampliar les places del procés d’oposicions d’estavilització.

3- Seguim reclamant el pacte d’estabilitat. USTEC·STEs (IAC) hem defensat un pacte d’estabilitat per a tot el personal interí que no s’estabilitzi en els processos oberts. Gràcies a la pressió del sindicat, a la darrera mesa sectorial la direcció general d’educació va adquirir el compromís de crear un grup de treball sobre la proposta de pacte d’estabilitat per a educació, que posteriorment s’elevarà a funció pública, on caldrà negociar-lo.

Com hem fet en tot moment, ens mantenim decidits a treballar conjuntament amb la resta de sindicats i plataformes d’interins, i amb totes les persones interines, defensant sempre la unitat i evitant la confrontació entre nosaltres per avançar en la lluita interina.

Seguim avançant per garantir el màxim de places al concurs de mèrits i un pacte d’estabilitat que no deixi ningú fora.

Barcelona, 8 de març de 2023.