Eleccions 2023

Eina sindical d’eleccions: Resum del programa electoral, els eixos de la nostra lluita i el balanç dels darrers quatre anys.

“Amb fermesa!” és l’eslògan amb el qual USTEC·STEs (IAC) ens presentem a les eleccions sindicals del proper 14 de març. Un eslògan que recull la nostra convicció i forma de treballar des de fa ja 44 anys per una única xarxa pública, catalana, democràtica, participativa, laica, coeducadora i inclusiva, i per la millora de les condicions laborals i professionals del conjunt dels treballadors i treballadores de l’educació.

Eina 518

Aquesta fermesa en la lluita la garanteix el fet de ser un sindicat fonamentat en la democràcia interna i en la participació, transparent i que depèn de manera gairebé exclusiva de les quotes de l’afiliació. Som un sindicat independent de qualsevol opció política i fermament compromès amb la lluita i defensa dels drets laborals, socials i nacionals.

La fermesa la demostrem també en l’atenció a tots els treballadors i treballadores del sector educatiu, resolent dubtes i problemes per totes les vies possibles: la presència als centres, l’atenció telefònica, la nostra web i les xarxes socials.

Som un sindicat que, des dels orígens, hem mantingut la nostra identitat: un sindicat docent, fet per docents i per a les i els docents i pel conjunt de treballadors i treballadores de l’educació, implicat en els moviments socials, feminista i que, amb el conjunt dels treballadors i a través de la intersindical IAC, defensem un model de societat just i solidari.

Eixos generals de la nostra proposta

• Per recuperar i millorar les condicions laborals.
  • Per una única xarxa, pública i no segregadora.
  • Per recuperar i millorar el poder adquisitiu.
  • Per estabilitzar i consolidar totes les persones interines.
  • Per la democràcia als centres.
  • Per una veritable escola inclusiva.
  • Per la jornada continuada i la racionalització del calendari.
  • Per una societat feminista, una educació coeducadora.
  • Per uns currículums i normes educatives consensuats amb el professorat i el personal educatiu.
  • Per l’educació en català a totes les etapes.
  • Per la transparència i l’objectivitat: contra els perfils i la selecció a dit.
  • Per una formació inicial i permanent àmplia i gratuïta.
  • Per erradicar les tasques burocràtiques inútils.

Volem seguir sent un sindicat independent que no rep subvencions. Volem seguir lluitant #AmbFermesa pels drets laborals i per una educació de qualitat!

Volem seguir sent sempre al teu costat atenent els dubtes i consultes, i acompanyant tots els membres del col·lectiu sempre que ho necessiten.

El 14 de març necessitem el teu suport per fer-ho possible!