Publicat el llistat provisional del concurs de mèrits (CM), cal seguir apretant per l’estabilització real de tot el col·lectiu en abús de temporalitat

Publicat el llistat provisional del concurs de mèrits, cal seguir apretant per l’estabilització real de tot el col·lectiu en abús de temporalitat.

Després de la publicació provisional de les puntuacions del concurs de mèrits (CM), des d’USTEC·STEs (IAC) fem la següent valoració:

1. La Resolució es publica tard, amb la incertesa que han generat als aspirants tots aquests mesos d’espera. A més, tal com vam denunciar en el seu moment, s’encavalca amb el procés d’estabilització del concurs oposició (CO “tou”) que està previst iniciar-se al mes de juny d’aquest 2023.
  2. Un cop resolt provisionalment aquest concurs, es constata en molts dels aspirants una baremació diferent a la que van presentar en el seu dia. Instem a fer les reclamacions pertinents per tal que els tribunals puguin resoldre els errors que s’hagin pogut cometre en el procés de validació de la documentació.
  3. Les llistes provisionals no han sortit ordenades per mèrits i especialitat tal com vam demanar en el seu moment. Cal facilitar als aspirants en tot moment que el procés sigui el màxim d’objectiu i transparent possible, amb la informació ordenada per contrastar amb el màxim de dades les seves possibilitats reals de funcionaritzar-se. Aquesta tasca i responsabilitat recau en l’administració.
  4. Exigim les dades ordenades per serveis prestats, per tal de conèixer el nombre d’aspirants que han pogut quedar fora amb un temps d’antiguitat suficient. Amb més de tres anys treballats no s’hauria de dependre d’altres processos d’estabilització. En aquest sentit, gràcies a la pressió del sindicat, es va aconseguir a la mesa de funció pública la possibilitat de traspassar places del CO “tou” al CM en cas que fos necessari.
  5. El llistat provisional ens pot donar una radiografia sobre quanta gent pot aconseguir plaça i quanta no, però fins a la publicació dels llistats definitius no podrem concretar el nombre de persones interines que aconseguirà plaça i el nombre de gent en abús de temporalitat que no n’obtindrà. Des del nostre sindicat exigim al Departament d’Educació que traspassi el nombre de places necessàries, del CO “tou” al CM, per tal d’estabilitzar les persones que han treballat des d’abans del gener del 2016 i, en data de publicació de la llei 20/2021 (desembre del 21), tenien més de 5 anys treballats.
  6. Calen garanties de continuïtat per a tot el col·lectiu interí que està en situació d’abús de temporalitat. Exigim a l’administració l’obertura d’una negociació real per tal que cap interí/na amb tres anys de serveis prestats a 1 setembre del 2023 resti sense feina. Per això la nostra proposta és molt clara: El pacte d’estabilitat.

Les mobilitzacions del col·lectiu interí, especialment les vagues del 2021, van aconseguir frenar el Decret Iceta i forçar un nou marc legal estatal. La llei aprovada al Parlament espanyol ha obert la porta a una de les reclamacions que USTEC·STEs (IAC) hem defensat durant molt de temps pràcticament en solitari: el concurs de mèrits. Així i tot, aquesta via excepcional aconseguida no és el concurs de mèrits que defensàvem: restringit pels i les treballadores en frau de llei i amb una baremació on l’experiència comptés com a mínim un 70%. Amb les dades provisionals certifiquem que el procés actual no dona les garanties necessàries.

És moment que l’administració doni la cara per tal de blindar totes les persones interines que puguin quedar-se fora del concurs de mèrits o dels propers processos d’estabilització. És moment que l’administració comenci a treballar i a proposar nous concursos de mèrits més enllà del 2024 com a mecanisme per estabilitzar el col·lectiu contractat de manera fraudulenta a partir del tercer any. Cal un barem diferent on els serveis prestats comptabilitzin com a mínim un 70%, ja que és l’element objectiu per excel·lència que demostra la vàlua de l’interí o interina en la seva tasca docent diària.

Per això us convidem a una Assemblea Oberta Telemàtica: El concurs de mèrits i els processos d’estabilització, i ara què?, el dimarts 28 de febrer a les 18h, per tal de resoldre dubtes i abordar les noves passes cap a l’estabilització real de tot el personal en abús de temporalitat.

CAP INTERINA AL CARRER!

NEGOCIACIÓ REAL, PACTE D’ESTABILITAT!