USTEC·STEs s’afegeix a la mobilització contra la cimera Sánchez-Macron

USTEC·STEs s’afegeix als actes i mobilitzacions contra la cimera entre el president del govern espanyol Pedro Sánchez i el president de la República Francesa, Emmanuel Macron, programada per al dijous, 19 de gener a Barcelona.

El nostre sindicat considera criticable la presència d’ambdós caps d’estat per múltiples motius. Un dels més urgents consisteix en la persistència de la repressió contra milers d’activistes catalans. Ara bé, des d’un punt de vista estrictament educatiu, considerem que la pressió que ambdós governs fan en contra de la presència del català al sistema educatiu, i en l’obsessió per destruir el sistema d’immersió lingüística resulten inacceptables.

Ambdós governs exerceixen polítiques actives en contra del català, especialment pel que fa a impedir l’oficialitat completa a tots els respectius estats o a garantir-ne l’ús en tots els àmbits. Això contravé la carta europea de les llengües minoritàries, i mantenen una legislació que permet la progressiva minorització del català a les aules mitjançant intromissions jurídiques inacceptables o fent ostentació de supremacisme lingüístic de castellà i francès, respectivament, als territoris de llengua catalana.

Des d’un punt de vista de l’educació, ambdós governs presenten unes polítiques en què es degraden deliberadament els serveis públics, les condicions laborals dels seus professionals i afavoreixen la progressiva segregació escolar, en societats cada vegada més desiguals. La gestió d’ambdós governs són clars exemples de com fomentar el caos a escoles, instituts i universitats a partir de la seva addicció als dogmes neoliberals. A més a més, tots dos governs han fet reformes de les pensions consistents a empobrir les classes treballadores o allargar l’edat de jubilació, és a dir, que empitjoren la vida de la majoria de la gent per propiciar estalvis impositius a la classe empresarial.

Finalment, el fet que França és el tercer i Espanya el novè exportador d’armes, fa que una reunió d’aquestes característiques, tenint en compte que les recents intervencions internacionals en el si de l’OTAN d’ambdós països han propiciat conflictes, caos i guerres arreu del Nord d’Àfrica, Orient Mitjà i Europa oriental resulti altament sospitosa. Des de la nostra tradició pacifista, com a responsables de la formació de les noves generacions, volem recordar que les armes no eduquen.

És per tot això que USTEC·STEs considera aquesta cimera una provocació i que la millor decisió hauria de consistir a suspendre-la.

19-G BCN Mobilitzem-nos!
Actes i mobilitzacions contra la cimera entre Pedro Sánchez i Emmanuel Macron

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes