Novetat! Acte públic de sorteig de tribunals del Concurs de Mèrits

Aquest matí s’ha celebrat el sorteig públic dels vocals dels tribunals del concurs mèrits. El sindicat USTEC-STEs (IAC) hem assistit en solitari. A l’acte públic s’ha informat dels següents aspectes:

1. Els tribunals són únics per especialitat amb un total de 23 tribunals. Algunes especialitats s’ajuntaran en un únic tribunal.
  2. El nombre de vocals per especialitat és paritari conformat per voluntaris i no voluntaris amb una ràtio mitjana d’uns 100 aspirants per vocal que haurà de validar la documentació tramesa.
  3. La publicació al DOGC dels membres dels tribunals s’efectuarà durant el mes de desembre. Un cop feta es procedirà a la seva constitució previsiblement durant el mateix mes de desembre.
  4. La llista definitiva d’admesos i exclosos es publicarà en els dies vinents, tot i que no hi ha data concreta.

Per tot això, USTEC-STEs hem manifestat als membres de la mesa del sorteig:

• La necessitat que la Resolució definitiva del concurs mèrits es publiqui abans del període sol·licituds del concurs – oposició per l’estabilització previst pel juny 2023.
  • Donat que hi ha membres suficients tant voluntaris com no voluntaris disponibles per conformar els tribunals per especialitat, hem reclamat que es baixi la ràtio a 50 sol·licituds per vocal. D’aquesta manera s’escurçaria el període de revisió dels mèrits i, per tant, la publicació definitiva dels candidats que han aconseguit una plaça. S’acabaria amb part del neguit i incertesa que bona part del col·lectiu interí pateix ara mateix respecte al seu futur laboral.

La decisió de conformar més vocals per tribunal és única i exclusiva del Departament d’Educació. En les seves mans recau la possibilitat d’agilitzar el procediment selectiu i que no s’encavalqui amb el procés del concurs-oposició.