Comunicat

L’Administració no aporta cap proposta de retorn de les condicions laborals retallades en el pressupost del 2023. la negociació real és inexistent.

Novament, en una reunió amb l’administració mantinguda avui, USTEC•STEs posem de manifest la manca de voluntat negociadora del Departament d’Educació. En aquesta segona reunió de negociació, havíem situat els següents temes:

Decret de plantilles

L’administració planteja una revisió de la normativa i la seva actualització a partir del treball en grups, sense entrar en el fons que  plantegem USTEC•STEs i la resta de sindicats: la derogació del decret per les múltiples discriminacions que es van acumulant o, en una cessió per la part sindical, com a mínim la suspensió del programa de la PDI.

USTEC•STEs hem reclamat la presència de la Directora General o del propi Conseller en les reunions de negociació, ja que les persones presents a la reunió per part de l’administració no tenen potestat real per negociar i l’única resposta que ens poden donar és que faran el trasllat de les nostres demandes.

Estadis /sexennis

La proposta de l’administració ha estat el retorn del primer estadi dels 9 als 6 anys el curs 2025-26, amb l’omissió expressa del reconeixement del deute contret per l’administració, que arriba actualment a 153M€, i de la negociació d’un calendari de retorn.

Per nosaltres, és inacceptable que un perjudici i un greuge comparatiu amb la resta de funcionaris i funcionàries de l’administració catalana i estatal se segueixi mantenint i augmentant.

Des de la unitat sindical hem requerit:

– Que el retorn es faci efectiu el gener del 2023.
– Que es reconegui el deute contret amb el personal docent del Departament d’Educació en l’acord.
– I que es pugui negociar un calendari del retorn del deute abans del 31 de desembre del 2025.

Com a resposta, l’administració ha mantingut que elevarà les nostres peticions i les traslladarà al Departament d’Economia. USTEC•STEs hem reclamat que la negociació ha de ser en el si de la mesa sectorial i insistim en la necessitat que hi hagi la presència de personal que pugui negociar.

Reducció lectiva per a les persones majors de 55 anys

La proposta del Departament ha situat l’eliminació d’aquesta retallada en un acord de govern per al curs 2024-25. Per tant, altra vegada res que entri en el pressupost que s’està negociant actualment al Parlament per a l’any 2023.

USTEC•STEs hem demanat, en un exercici de transparència i de bona voluntat negociadora, que se’ns facin arribar les demandes que el Departament d’Educació ha enviat al Departament d’Economia sobre el pressupost del 2023. No hem obtingut una resposta afirmativa.

En finalitzar la segona sessió, hem continuat constatant la manca de negociació real. Aquest dimecres (19/10) participarem en la 3a reunió de negociació, de moment, amb cap perspectiva de desencallar la negociació.

USTEC•STEs seguirem informant de l’estat de la negociació i de propostes que puguin pressionar l’administració.

USTEC•STEs

Dilluns 17 d’octubre del 2022