USTEC-STEs denunciem la manca de voluntat negociadora de l’administració i novetat al Concurs general de trasllats

USTEC·STEs denunciem la manca de voluntat negociadora per part de l’administració en la primera mesa sectorial en la qual s’havien situat dos punts molt rellevants: una FP pública i de qualitat, amb la prioritat de l’equiparació salarial, i el pacte d’estabilitat per al personal interí.

Des de la unitat sindical hem fet arribar una concreció sobre les demandes sindicals:

Pel que fa al pacte d’estabilitat, una proposta de pacte amb aplicació a partir de l’1 de setembre del 2023 per donar cobertura a tot el personal que pugui quedar fora del procés d’estabilització.

Respecte al punt d’FP pública i de qualitat, hem plantejat les següents reivindicacions:

– Equiparació salarial amb caràcter retroactiu des de l’abril del 2019 per a TOT el professorat del cos PTFP i mestres de taller d’escoles d’arts.

– Integració del professorat del cos de professorat tècnic d’FP al cos de secundària. Negociació de la reglamentació del procediment d’integració propi a Catalunya per garantir un procediment àgil i transparent.

– Augment de grups d’FP i de cicles formatius als centres públics amb el corresponent augment de la plantilla de professorat.

– Reducció de les ràtios als cicles formatius, amb 20 alumnes als CFGS i als CFGM.

– Concreció d’un mapa català de l’FP que permeti oferir una formació professional pública de qualitat coherent amb les necessitats del territori, les preferències de l’alumnat, la realitat econòmica de l’entorn del centre i sense menystenir altres factors, amb una planificació de l’oferta consensuada amb la part social i els sindicats d’educació.

– Increment de dotació d’hores de dedicació a coordinacions i càrrecs.

– Compliment dels desdoblaments dels mòduls formatius dels cicles formatius, tal com es contempla normativament.

Per part de l’administració, no s’ha aportat cap proposta sobre aquests punts. Simplement, s’ha excusat amb la manca de pressupost per no fer efectiva cap millora i s’ha bloquejat així tota possible negociació. Després d’un mes i mig perdut, USTEC·STEs valorem que no s’està complint el tercer punt de l’acord.

USTEC·STEs no cedirem ni un pam en les nostres reivindicacions. És el moment de pressionar fort perquè ara és quan s’estan treballant els pressupostos per a l’any 2023 per part del govern i, arran de la nova situació, no valen excuses de cap mena perquè, tant el Departament d’Educació com el Departament d’Economia, actualment són del mateix color polític.

Així mateix, remarquem que, en la roda de reunions amb els grups parlamentaris, que poden donar suport als pressupostos, hi ha una àmplia acceptació de la plataforma reivindicativa.

Insistim en la importància de la unitat sindical per fer tota la pressió possible i convidem a la resta de sindicats a mantenir-la deixant de banda la lluita preelectoral. Cal la unió davant d’una administració que, tot i expressar la voluntat de reconciliació amb la part social, no l’ha fonamentada amb fets.

USTEC·STEs us mantindrem al dia de tot el procés des de l’acció sindical als centres educatius i convocant assemblees d’afiliació. No descartem, durant les setmanes vinents, tornar a les mobilitzacions. Ara és el moment de fer la màxima pressió!

Podeu llegir el comunicat sencer al següent enllaç

USTEC-STEs

10 d’octubre de 2022