Comunicat

USTEC·STEs Recorda el cinquè aniversari de l’1 d’octubre

Comunicat del 30 de setembre de 2022

USTEC·STEs RECORDA EL CINQUÈ ANIVERSARI DE L’1 D’OCTUBRE

Aquests dies commemorem el cinquè aniversari del Referèndum d’Autodeterminació de Catalunya i els dies posteriors, que han constituït un dels episodis històrics més importants de la nostra història contemporània. Com no podia ser d’altra manera, volem recordar que USTEC·STEs vam participar en primera línia de foc, tant pel que fa a l’organització de la consulta, com en la iniciativa de les Escoles Obertes. Tot això va quedar recollit a l’hemeroteca i en el record de la comunitat educativa. Famílies, docents i delegats i delegades sindicals vam passar les nits d’aquell cap de setmana defensant els centres de votació.

Com tothom recordarà, aquells dies van resultar tant intensos com dramàtics. En aquell context opressiu, encetat el 20 de setembre, el nostre Consell Nacional, davant la incertesa i la hipotètica repressió contra el professorat i en defensa dels treballadors, va convocar vaga per als dies 2, 3 i 4 d’octubre. Comprovada la repressió desfermada contra la ciutadania del nostre país, la nostra decisió va resultar encertada, i vam acabar ostentant l’honor històric de ser un dels pocs sindicats que van convocar la vaga més gran del segle XXI. Va ser un acte de dignitat col·lectiva com no s’havia vist mai, amb actuacions públiques i notòries dels nostres delegats a la major part de ciutats i viles. Ens vam mobilitzar centenars de milers de treballadors i USTEC·STEs vam ajudar a paralitzar l’educació. També vam denunciar la repressió rebuda per part dels cossos autoritaris i els mitjans de comunicació ultradretans, que fou desfermada contra el col·lectiu docent. De fet, també aleshores, el nostre portaveu, Ramon Font, va ser denunciat per alguns d’aquests grupuscles que van sorgir per intimidar l’escola catalana, mentre que mitjans de comunicació d’obediència ultradretana difamaven i apuntaven en contra del nostre sindicat.

Han passat cinc anys i el nostre compromís amb el principi d’autodeterminació i la defensa de l’escola catalana i en català continua tan ferm com aleshores. Amb motiu d’aquest cinquè aniversari, volem recordar a la comunitat educativa que seguim al servei del nostre país i del que la ciutadania decideixi.

USTEC-STEs

Barcelona, 30 de setembre de 2022.