Concurs de mèrits a 5 anys

Un primer pas, però encara molt insuficient!

Ha transcendit als mitjans de comunicació que, en la negociació del Projecte de llei de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, algunes de les esmenes transaccionades entre ERC, PNB, Unidas Podemos i PSOE permetrien convocar, per la via del 61.6 de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, un concurs de mèrits per a aquelles places ocupades temporalment de manera ininterrompuda en els últims cinc anys.

El concurs de mèrits és una reivindicació històrica del nostre sindicat, tot i el descrèdit d’altres sindicats que han afirmat, i ho mantenen, que no és possible. USTEC·STEs (IAC) entenem que aquesta és una fórmula que cal introduir com a part de la doble via d'accés a la funció pública docent (una de lliure accés i l’altra per al personal interí en frau de llei via concurs de mèrits restringit) i que hem defensat sempre per a un personal que ja ha passat molts filtres i avaluacions i que ha acumulat una àmplia experiència professional. També considerem que aquesta funcionarització dels treballadors públics per concurs de mèrits ha d'incloure tots els que tinguin acreditats 3 anys de serveis prestats,  independentment del cos i sense ambigüitats legals.

En aquest sentit, USTEC·STEs (IAC) ha reclamat insistentment als partits del Congrés, fent-los conscients de la seva responsabilitat, el concurs de mèrits restringit com a mesura indispensable per acabar amb el frau de llei en la contractació i evitar un ERO massiu encobert.

Reclamem que totes les places que hagin estat cobertes temporalment durant 3 anys o més es proveeixen via concurs de mèrits restringit per als treballadors amb un mínim de 3 anys de serveis prestats, a través d'un barem de mèrits totalment objectiu en el qual l’experiència puntuï al màxim i sense entrevistes ni proves eliminatòries.

Contràriament a això, l'esmena que han transaccionat els grups polítics dalt esmentats introdueix una nova Disposició Addicional Sisena per la qual es podran convocar, mitjançant un concurs de mèrits de pública concurrència, aquelles places ocupades temporalment durant els últims 5 anys.  Es proposa un concurs de mèrits on tothom podrà participar perquè serà de pública concurrència, en compte del restringit als treballadors i treballadores en frau de llei, tal com defensa USTEC·STEs.

USTEC·STEs (IAC) ha fet una ingent tasca de mobilització del professorat, prioritzant la presa de consciència del problema a milers de docents i personal laboral en assemblees multitudinàries. Hem liderat la comunitat educativa en diversos actes de protesta, com omplir la Via Laietana amb desenes de milers de treballadors públics, o en la vaga 28-O d’interins/es més exitosa dels darrers anys (https://www.sindicat.net/e/1631/).

Que hi hagi la voluntat d’introduir el concurs de mèrits com a via d'accés a la funció pública, a través de la transaccional esmentada en el Projecte de llei, ho valorem com un primer pas en la bona direcció, però del tot insuficient perquè no dóna resposta als treballadors i treballadores en frau de llei, ja que preveu treure a concurs de mèrits de lliure concurrència les places, i no pas organitzar un concurs de mèrits restringit per als treballadors i treballadores en frau de llei.

Per tant, USTEC·STEs (IAC) considerem que cal fer un darrer esforç i cridem el professorat i el personal laboral a continuar participant en les assemblees proposant accions i mobilitzacions a tot el territori. Cal un concurs de mèrits restringit per als treballadors i treballadores amb 3 anys d'antiguitat o més per posar fi al frau de llei en la contractació.

Hem de mantenir la mobilització durant el tràmit parlamentari per assolir els objectius!

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes