Equiparació salarial de tot el professorat de Formació Professional, ja!

Fa més de dos anys, el Parlament de Catalunya aprovà acabar amb la discriminació salarial que el professorat del cos de Professors Tècnics d’FP patia des de feia més de 30 anys. Una reacció política en retard però finalment aconseguida gràcies a proposta presentada per USTEC-STEs (IAC).

Malauradament, tot i que la seva aprovació va tenir lloc el proppassat mes d’abril de 2019, a dia d’avui el professorat afectat encara no ha vist implementada la nova realitat. USTEC-STEs (IAC) hem exigit reiterades vegades, en el si de la Mesa Sectorial de Negociació del Personal Docent o Universitari del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, el pagament amb efectes retroactius des del moment de la seva aprovació per la Comissió d’Educació del Parlament  de Catalunya, del sou no percebut en concepte d’equiparació salarial. La resposta del Departament sempre ha estat la mateixa, “manca d’una partida pressupostària a tal efecte”. Doncs bé, instem al Departament d’Educació a què en la propera negociació dels Pressupostos de la Generalitat inclogui la partida corresponent a l’equiparació salarial. No hem d’oblidar que es tracta d’un mandat del Parlament de Catalunya que és on es regeix la sobirania del poble de Catalunya i que la iniciativa, que partia d’USTEC-STEs (IAC), es va aprovar per amplia majoria.

De tots els sindicats amb representació en la mesa de negociació del professorat en Catalunya, el sindicat Ustec és l’únic que reclama l’equiparació salarial i laboral de tot el professorat d’FP sense excepció.

Per tot això, exigim que s’incorpori la partida pressupostària necessària en els pròxims Pressupost de la Generalitat de Catalunya per a fer front al mandat del parlament de Catalunya, amb efectes retroactius, d’equiparació del professorat d’FP.

USTEC-STEs (IAC)

Barcelona, octubre de 2021