FP

En defensa de la Formació Professional Inicial de Catalunya: Formació Professional Inicial específica, manteniment dels continguts i reconeixement econòmic de les pràctiques. No som proveïdors de mà d’obra barata.

Els alumnes de Formació Professional inicial, especialment als Cicles Formatius de Grau Mig, necessiten un acompanyament i una estructuració dels coneixements que poc té a veure amb la de la Formació Ocupacional pensada essencialment per reinserir al mercat de treball treballadors que n’han quedat exclosos per la manca d’ocupació en la seva professió. Aquest és un motiu més per oposar-nos a la reforma curricular en marxa, atès que un dels seus objectius és fer la FP inicial més “compatible” amb la Formació Ocupacional.

L’alumnat d’entre 16 i 20 anys necessita un entorn d’aprenentatge específic que com a societat no els podem escatimar, són persones que majoritàriament no han tingut contacte amb el món laboral, necessiten una forta formació curricular en els Mòduls Professionals on s’aprèn la professió abans de portar-los a l’empresa. Per tant, no els podem sostreure hores d’aprenentatge a l’Institut pensant que aquest aprenentatge el faran en empreses. L’objectiu de les empreses és  aconseguir beneficis pels seus propietaris, no formar persones, però i alhora, necessiten els professionals qualificats que formem als Instituts. Cal, per tant, un reconeixement econòmic de les pràctiques en empreses per tal de valorar aquest treball:  la formació professional no pot ser una font de mà d’obra barata per les empreses.

Denunciem que la formació integral que necessita l’alumnat que cursa FP inicial s’equipari a la formació merament per a l‘ocupació tal com està concebuda actualment.

Exigim el manteniment de les hores de formació curriculars en els mòduls professionals, on els alumnes aprenen la professió a l’institut, i un reconeixement econòmic de les pràctiques (FCT). L’FP inicial està destinada a crear professionals qualificats i no pas mà d’obra barata.

Retirada de la implantació de la reforma curricular que comporta la reducció de la formació acadèmica i n’implica l’externalització.

Comunicat del 17 de març de 2021:Comunicat Intersindical en defensa de la Formació Professional Inicial de Catalunya