USTEC·STEs

Més del 90% dels recursos d’

USTEC-STEs (IAC) provenen de les quotes d’afiliació

Davant de la notícia que el govern espanyol preveu incrementar un 56% la quantitat destinada als sindicats, volem recordar que: des dels seus inicis, més del 90% dels recursos econòmics d’USTEC-STEs (IAC) provenen de les quotes dels nostres milers d’afiliats i afiliades. Això és garantia de la nostra independència.

USTEC-STEs (IAC) rep una quantitat anual petita de fons públics, que en el darrer any fiscal va consistir en 7.188,58 € en subvenció del Ministerio de Trabajo i de 3.505,37 € del Departament de Treball, les quals han estat obtingudes en procediment competitiu i vinculades a projectes concrets, especialment publicacions.

Considerem un error un increment de les subvencions als sindicats perquè això condicionarà l’actuació de les organitzacions sindicals en una situació que, en els mesos vinents, i atesa la situació causada per la pandèmia i l’ambient repressiu en augment, un intent de desactivar la protesta social.

En qualsevol cas, i com consten als acords congressuals i dels òrgans nacionals, USTEC-STEs (IAC) manté l’afiliació com a font d’ingressos pràcticament exclusiva i no té previst obtenir més diners de fons públics, perquè ni els necessitem, ni ho considerem ètic.

USTEC-STEs (IAC)

24/02/2021