Resum de la Mesa Sectorial de 18 novembre de 2020

Nova oferta d’ocupació pública

Avui en Mesa Sectorial el Departament ens ha presentat una nova oferta d’ocupació pública per al 2020, amb un total de 3.152 places: 1.796 places per a l’estabilització i consolidació de funcionaris de cossos docents i 1.356 places per taxa de reposició de 2019.

Aquestes places, que aviat es publicaran com acord de govern, se sumaran a les ja ofertades des del 2017 Acord GOV/145/2017, de 17 d’octubre i en successives ofertes públiques parcials:

USTEC·STEs preveu que es convoquin un total de 20.830 places fins al 2022:

Estabilització i consolidació

Taxa de reposició (100%)

Oferta pública 2017

10.010 places

Oferta pública 2019

5.648 places

2.020 places*

Oferta pública 2020

1.796 places

1.356 places**

17.454 places

3.376 places

20.830 places

* Taxa reposició 2018 / ** Taxa reposició 2019

El posicionament a la Mesa ha estat clar: ens congratulem de l‘oferta de places a cossos docents, però cal fer-ho en les millors condicions possibles per al personal interí, des d’USTEC·STEs (IAC) demanem que conjuntament a l’oferta pública suficient cal:

• Un sistema de concurs que garanteixi que el personal interí que està ocupant una vacant el pugui superar.
  • I un imprescindible pacte d'estabilitat que asseguri la continuïtat del personal interí.

USTEC-STEs (IAC) també ha aconseguit el compromís del Departament a plantejar en una mesa sectorial, el Reial Decret 276/2007 d’accés a la funció pública que està en negociació a Madrid i el pacte estabilitat, que sempre hem defensat i al qual ja vam presentar una proposta en mesa tècnica fa dos cursos.

Document de teletreball

Tornem a sortir d’una altra Mesa Sectorial sense acord en el document del teletreball. L’administració es mostra amb poca voluntat negociadora en els punts clau i de gran importància que USTEC-STEs (IAC) hem defensat des del primer moment que eren imprescindibles per poder arribar a un acord (consultar resum mesa sectorial anterior), entre d’altres la suspensió del Decret d’Autonomia de Centres.

Considerem que el document presenta una gran inconcreció que pot comportar una manca de protecció de les condicions laborals del i les docents, al qual el professorat no podrà emparar-se en cas de vulneració dels seus drets laborals.

L’administració, que en un primer moment ha mostrat intenció de publicar el document sense acord amb la part social, veient el posicionament en contra majoritari de la part social, exceptuant un sol sindicat que no ha concretat la seva posició, ha ajornat la negociació a la propera mesa sectorial.

USTEC-STEs (IAC) seguirem pressionant perquè en pugui sortir un document que empari al professorat, i que doni respostes a les mancances reals que es van detectar el curs passat i que el professorat va carregar-se a les espatlles pel moment d’emergència que vam viure. Ara, això no pot tornar a passar. Cal garantir que el professorat compti amb els recursos i equipaments necessaris, amb una protecció enfront de la càrrega de la doble jornada laboral, i amb la garantia que en cas de teletreball no es perdin drets laborals.

Torn obert de paraules

• En la reclamació del document d’instruccions d’inici de curs en l’horari de secundària als CFA, on havíem denunciat que s’havia derivat algunes tasques d'horari fix a l'apartat d'horari no fix per al curs present, l’administració ha reconegut l’errada, i modificaran el document de Personal Docent. Estarem pendents de la seva publicació.

• En l’equiparació salarial dels docents del cos de professors tècnics de formació professional (PTFP) al cos de professors d’ensenyament secundari (PES) continuem pressionant al Departament per posar dia i hora de l'inici de les negociacions. L’administració ha respost que el gener de 2021 serà un tema de negociació a la mesa, vinculat a pressupostos.

• Avaluació interins novells. USTEC-STEs (IAC) vam denunciar la modificació de la normativa. Gràcies a la pressió exercida avui, hem aconseguit que l’administració faci una modificació, i per tant, tornar a l'exempció del curs iniciació interins novells amb dotze mesos o més en ensenyaments reglats en els darrers tres cursos escolars tant a pública, pública fora Catalunya com privada. Els recursos que han rebut els aniran responent, i des de ST es farà arribar noves instruccions als centres educatius.

• Oposicions: La pressió d'USTEC·STEs en la mesa sectorial d'avui ha estat la més efectiva per aconseguir que el Departament aporti dades sobre la reactivació del procés de les oposicions. Serà durant el mes de desembre i es notificarà els aspirants amb deu dies d'antelació.

USTEC-STEs (IAC)

19/11/2020