Comunicat

USTEC·STEs

(IAC) ACONSEGUEIX QUE EL PROFESSORAT INTERÍ COBRI AMB EFECTES RETROACTIUS EL 4t I EL 5è ESTADI A LA NÒMINA DE MAIG DE 2020!

En la Mesa Sectorial del 13 de maig de 2020 el Departament d’Educació ens ha informat que en la nòmina d’aquest mes de maig es preveu fer efectiu el cobrament dels efectes retroactius del 4t i 5è estadi, que en les millors condicions possibles podria suposar recuperar per al professorat interí 1,5 milions d'euros:

• Qui va sol·licitar el 4t i 5è estadi el primer mes possible (segons el Departament, l’agost de 2016) i que ja complia el 4t i 5è estadi l’agost de 2012 podria arribar a percebre 10.174€ bruts.

• Qui només complia el 4t estadi podria percebre 5.425,20 € bruts.

Recomanem que examineu la nòmina de maig per comprovar que la liquidació s’ha realitzat correctament.

Les victòries judicials d'USTEC·STEs han fet que finalment el Departament en tramiti el cobrament. Aquesta ha estat una reivindicació històrica del nostre sindicat, per la qual hem anat interposant un seguit de contenciosos administratius. A poc a poc els diferents tribunals van anar sentenciant a favor de la nostra màxima sindical (a igual treball, igual salari), i finalment, el 3 d'abril de 2018 es va aconseguir la victòria judicial amb la sentència 202/2018 del TSJC.

Lluny d’acatar la sentència i fer efectiu el pagament, l’Administració educativa la va recórrer davant el Tribunal Suprem espanyol a mitjans de l’any 2018, la qual cosa ha provocat un endarreriment en el seu compliment. Finalment, amb la inadmissió del seu recurs de cassació, el Departament ja no ha pogut posar-hi més excuses i no ha tingut altra opció que fer efectiu el pagament en nòmina aquest mes de maig de 2020.

Aquest èxit judicial d’USTEC·STEs (IAC) no és complet, ja que la sentència també reconeix el dret al cobrament del mes de juliol de 2016 del personal substitut, que encara no ha s’ha fet efectiu. De nou, l’Administració educativa vol evitar de pagar aquest deute, que pot suposar el cobrament de 18,5 milions d’euros per al conjunt de treballadores i treballadors afectats.

USTEC·STEs està decidida a continuar aquest procediment fins al final, raó per la qual està tramitant un incident d’execució de sentència davant del TSJC perquè el Departament d’Educació l’acati i deixi de vulnerar els drets del professorat interí i substitut.

A igual treball, igual salari!

Dijous 14 de maig de 2020

USTEC·STEs (IAC)