Premsa

linia negraDel 21 al 24-10-19 linia negra

vilawebcreative commons

Noves vagues d’estudiants el 24, 25, 30 i 31 d’octubre contra la sentència

A més, Intersindical-CSC, la USTEC·STES (IAC), la CGT Catalunya, el CAU-IAC, el Sindicat d’Estudiants, el SEPC, Docents per la República, Col·lectiu MAR (Mares i Àvies per la República Catalana), Universitats pels Drets Civils, l’ANC (Sectorial d’Educació, Universitats i Recerca per la Independència) i la FaPaC han convocat per demà una manifestació a la Plaça Universitat de Barcelona (18.30) en defensa de la llibertat i els drets de ciutadania i contra la repressió de la gent jove.

Diverses entitats convoquen demà un acte de suport al jovent a la plaça de la Universitat de Barcelona

Entre els convocants, hi ha la plana major del món educatiu, universitari i sindical, tret de CCOO i l’UGT. Les entitats que han convocat l’acte són la USTEC, la Intersindical-CSC, el CAU-IAC, la CGT Catalunya, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), Docents per la República, la FAPAC, el Col·lectiu MAR (Mares i Àvies per la República Catalana), Universitats pels Drets Civils i l’ANC.

kaosenlaredcreative commons

La Huelga General pone Catalunya en marcha

El viernes 18 de octubre la Intersindical Alternativa de Catalunya y la Intersindical-CSC convocaron una huelga general de 24 horas en Catalunya. La convocatoria defendía los derechos sociales y el reparto de la riqueza -por ejemplo, denunciaba la conocida como Llei Aragonés que abre la puerta a la privatización de más servicios públicos-, pero el centro de la convocatoria era la respuesta a la represión y la defensa de los derechos civiles y políticos.

Cuando la manifestación de la Intersindical CSC y la IAC se inició ya había gente al final del recorrido, colapsando todo el Passeig de Gracia y las calles cercanas.

llibertatcreative commons

La Intersindical-CSC, la USTEC, la CGT, el CAU, sindicats d’estudiants i la FaPaC convoquen la comunitat educativa i universitària a una manifestació contra la repressió a la gent jove dijous a la tarda

La INTERSINDICAL-CSC, la USTEC·STES (IAC), la CGT Catalunya, el CAU-IAC, el Sindicat d’Estudiants, el SEPC, Docents per la República, Col·lectiu MAR (Mares i Àvies per la República Catalana), Universitats pels Drets Civils, l’ANC (Sectorial d’Educació, Universitats i Recerca per la Independència) i la FaPaC han convocat dijous una manifestació a la Plaça Universitat de Barcelona (18.30h) en defensa de la llibertat i els drets de ciutadania i contra la repressió de la gent jove amb el lema: «Pels drets i les llibertats, prou repressió: NO TOQUEU EL NOSTRE JOVENT!».

nacio digitalcreative commons

Professors, estudiants i AMPAs criden a manifestar-se contra la «repressió» al jovent

La mobilització ha estat impulsada per la Intersindical-CSC i finalment suma, a més del sindicat independentista, la IAC (que inclou la Ustec i el CAU), la CGT, la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (Fapac), el SEPC, el Sindicat d’Estudiants, l’ANC, Docents per la República, Mares i Àvies per la República Catalana i Universitats pels Drets Civils.

insurgente

Manifiesto del sindicalismo alternativo y de clase ante la situación en Catalunya

FIRMAN: Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) – Països Catalans / Coordinadora Obrera i Sindical (COS) – Països Catalans / Ezker Sindikalaren Konbergentzia (ESK) – Euskal Herria / Intersindical Valenciana – Països Catalans / STEI Intersindical / FSOC – Canarias / Colectivo Unitario de Trabajadores (CUT) – Aragón / Sindicato Andaluz de Trabajadores (SAT) – Andalucía / Corriente Sindical de Izquierda (CSI) – Asturies / CUT – Galiza / Intersindical Canaria – Canarias / STEILAS – Euskal Herria / Langile Abertzaleen Batzordeak (LAB) – Euskal Herria / Eusko Langileen Alkartasuna-Solidaridad de Trabajadores / Vascos (ELA-STV) – Euskal Herria

europa press

Convocan una manifestación contra “la represión a jóvenes” el jueves en Barcelona

el periodico

Alumnes de Viladecans presenten la «revolució ecològica» de nou escoles

linia verda

Estudiants de la UB tornen a bloquejar l’accés a les facultats | betevé

La mobilització d’estudiants universitaris continuarà aquesta tarda amb una manifestació convocada per la Intersindical-CSC, la USTEC, la CGT, el CAU, sindicats d’estudiants, l’ANC o la FaPaC, entre d’altres, contra la “repressió a la gent jove”. Amb el lema: «Pels drets i les llibertats, prou repressió: no toquen el nostre jovent!», les entitats també criden a concentrar-se a les portes dels centres universitaris durant el matí i a les portes dels centres educatius en acabar l’horari lectiu del migdia per llegir un manifest conjunt.

regio7

Desenes d’alumnes, famílies i mestres de tres escoles de Manresa participen als «Camins escolars»

Manresa celebrarà l’activitat «Camins escolars» per millorar hàbits d’accés a l’escola

Acció per incentivar que els escolars vagin a classe a peu o en transport públic

Uns 400 escolars descobriran els secrets dels Pirineus en una mostra itinerant a Berga /// 400 escolars descobriran els secrets dels Pirineus en una mostra itinerant a Berga

Bellver programa una conferència sobre alimentació en la Setmana Bio

linia verda

USTEC·STEs (IAC) és membre i part cofundadora de la IAC (Intersindical Alternativa de Catalunya):

iac**

CAU i USTEC, al carrer!!

linia vermella

(Confederación de Sindicatos de Trabajadoras y Trabajadores de la Enseñanza)

stes intersindical**

STEC-IC de Canarias y STERM Región Murciana celebran sus XI Congresos, marcados por la apuesta por la Escuela Pública, la reversión de los recortes, recuperación de derechos y el reforzamiento de sus estructuras organizativas

Convocatoria de nuevas bolsas | Melilla, La Rioja, Castilla y León, Extremadura, Aragón, Asturias y en exterior, Australia

linia vermella

(Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià)

stpv **

STEPV i STAS-Intersindical llancen una campanya per la dotació de personal administratiu

STEPV exigeix la signatura i l’aplicació immediata del Conveni col·lectiu

S’inicia la negociació de l’oferta pública d’ocupació de 2020

gencat**

L’Executiu aprova establir tres currículums d’ensenyaments esportius de formació professional

la vanguardia

Cataluña y Barcelona | Últimas reacciones a la sentencia del ‘procés’, en directo

Según ha anunciado el sindicato en rueda de prensa, la manifestación de esta tarde, que se celebrará bajo el lema No toquéis a nuestros jóvenes, cuenta con la participación y apoyo de los sindicatos USTEC-STEC (Intersindical Alternativa de Catalunya), Intersindical-CSC, CAU-IAC, CGT Catalunya y Colectivo MAR (Madres y Abuelas para la República Catalana).

Estudiantes mantienen las movilizaciones y convocan una manifestación mañana

Según ha anunciado este miércoles el sindicato en rueda de prensa, la manifestación de mañana, que se celebrará bajo el lema “no toquéis a nuestros jóvenes”, cuenta con la participación y apoyo de los sindicatos USTEC-STEC (Intersindical Alternativa de Cataluña), Intersindical-CSC, CAU-IAC, CGT Catalunya y Colectivo MAR (Madres y Abuelas para la República Catalana).

Llaman a esta marcha la Intersindical-CSC, Ustec·STEs (IAC), CGT, CAU-IAC, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (Sepc), Docents per la República, Col·lectiu MAR (Mares i Àvies per la República Catalana), Universitats pels Drets Civils, la sectorial de universidades e invesigación de la ANC y la Federación de Asociaciones de Padres y Madres de Catalunya (FaPaC). Bajo el lema ‘Pels drets i les llibertats, prou repressió: No toqueu el nostre jovent!’, han llamado a concentrarse a las puertas de las universidades por la mañana, en los centros educativos al mediodía, y a participar en la manifestación, que saldrá a las 18.00 horas de plaza Universitat.

diari de girona

Les peticions de concurs de trasllat de mestres gironins baixa un 42% en quatre anys

El sindicat docent majoritari a Girona, Ustec·STEs, ha observat el descens d’aquest tipus de trasllats al llarg dels últims anys i, en paraules del seu portaveu, Xavier Díez, vincula el fenomen a un procés de «neoliberalització educativa». «Veiem que les direccions prenen cada vegada més força a l’hora de triar el professorat», va explicar, així com que «el concurs de trasllats és una garantia d’homogeneïtat dins el sistema», mentre que «ara es promou la competència entre centres».

Greenpeace demana que els menjadors escolars serveixin menys carn i més aliments ecològics

el punt avui

Els alumnes prenen la UdG i impedeixen fer classes

ara cat

Nova promesa per a l’Escola Entença de Barcelona: ara (de nou) a la Model

segre

Diverses escoles tancades i 24 rutes escolars anul·lades a Lleida per la llevantada

tv3

Una vintena de centres educatius públics tancats i més de trenta rutes de transport suspeses per la llevantada

Inundacions i esllavissades a Girona: 14 carreteres i dues línies de tren tallades

tve

Tall històric de l’AP7 a la Jonquera

ALTRES NOTÍCIES:

Rebelión.org: El lado oscuro del reparto de comida a pedaladas

Una forma de tratar de ponerse en su piel es preguntarles por sus experiencias en días de lluvia, cuando se multiplican los pedidos. Núria Soto, que es la portavoz de Riders x Derechos de la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC), recuerda una de esas noches. «Llovía mucho, no se podía seguir pedaleando, y me envían un mensaje a través del canal unilateral de Deliveroo en Telegram: «Muy bien compañera, busca a otra persona que pueda»», narra. Dicho de otra manera: «Si tú no puedes jugarte la vida, busca a otras personas que te sustituyan», resume Soto, que defiende que en su opinión no hay motivo para jugársela cuando la calle se convierte en una piscina resbaladiza. «Que te traigan la comida a casa es un servicio de lujo, no estamos cubriendo ninguna necesidad básica», sentencia.

Social.cat: Javier Larrauri: Llei Aragonès o l’arma de destrucció massiva dels serveis públics catalans

Metropoli Abierta: Más disturbios: los Mossos esperan un fin de semana caliente

La gran movilización, no obstante, se prepara para este jueves, fecha en la que los sindicatos Ustec-Stes (IAC), Intersindical.CSC, CAU-IAC, CGT, Sindicat d’Estudiants (SE), Sindicat d’Estudiants dels Països Catalanas (SEPC), docents per la Repúblioca, Col·lectiu MAR (Mares i Abvis per la República), Universitats pels Drets Civils, FaPaC y la sectorial de Educación de la ANC han convocado concentraciones a las puertas de todos los centros por la mañana y una manifestación a las 18.30 horas en la plaza Universitat.

La Haine: Manifiesto del sindicalismo alternativo y de clase

Lleida Diari: Suspenen el transport escolar i tanquen escoles

Ràdio Seu: Convoquen per aquest dijous concentracions davant dels centres educatius sota el lema ‘No toqueu el nostre jovent!

L’acció té el suport de la Intersindical-CSC (organitzadors de la vaga general de divendres passat), el sindicat majoritari d’ensenyament USTEC-STES, CGT Catalunya, el Sindicat d’Estudiants, el SEPC, Docents per la República, el Col·lectiu de Mares i Àvies per la República Catalana, la federació FAPAC, Universitats pels Drets Civils i la sectorial d’Educació, Universitats i Recerca de l’ANC.

InfoCamp: Concentracions a Reus i Tarragona per la llibertat dels joves encausats

Els convocants són: USTEC-STES (IAC), CAU-IAC, CGT Catalunya, Sindicat d’Estudiants, SEPC, Docents per la República, FAPC, Col·lectiu MAR (Mares i Pares per la República Catalana), Universitats pels Drets Civils i ANC (Sectorial d’Educació, Universitats i Recerca per la Independència).

El Cugatenc: La Coordinadora d’AFA crida a aturar la ‘llei Aragonès’ per evitar l’externalització de serveis educatius

La República.cat: Manifest conjunt a les universitats catalanes per rebutjar la sentència i reclamar la llibertat dels presos polítics

Diari MÉS Digital: Constantí recull 114 quilos de material escolar i llibres per als pobles de la Vega Baja

El Periòdic (d’Andorra): La Seu d’Urgell protesta contra els «abusos policials» després de la sentència del procés

Las Repúblicas.com: Convocan el jueves una manifestación contra «la represión a jóvenes» en Barcelona

El Nacional: Polèmica mesura de Vox: faran estudiar caça als nens andalusos

Empordà: La ciutadania pren els carrers de la comarca la setmana de la sentència i la vaga general

El Salto: Ser español en Barcelona en los tiempos de hostias

Foro España: La huelga de Catalunya desploma el consumo eléctrico

Canal Taronja: Participació massiva a la vaga general

Diari de Sabadell: L’aiguat passa factura en diversos centres educatius de la ciutat

Comunicación Bajo Aragón: ¿Es ilegal la huelga general de hoy en Cataluña? Qué dice la ley sobre los paros «políticos»

WSW: Huelga general paraliza Cataluña mientras más de medio millón de personas se manifiestan en Barcelona

Noticias Bancarias: El consumo eléctrico en Cataluña cae un 4,3%

El consumo eléctrico en Cataluña registró un descenso del 4,3% con respecto a la demanda prevista para el pasado viernes, en el que tuvo lugar una huelga general convocada por la Intersindical-CSC y la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC).

Mondialisation: La grève générale paralyse la Catalogne avec plus d’un demi-million de manifestants à Barcelone

Jornal Goiás: Após manifestações, clima em Barcelona é mais tranquilo neste domingo

KRITISCHES NETZWERK: Generalstreik bringt Katalonien zum Erliegen

Site Barra: Barcelona tem dia de greve geral e confrontos

The Woke Journal: Pro-independence unions’ protest against Spanish Supreme Court’s ruling (18-10-19)

China Worker: Catalonia: General strike today… intensify the struggle!

It is vital that the organised working class puts its stamp on events to give a clear and powerful expression to the anger. CSC-Intersindical and Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) and the CGT have already supported the general strike and demonstration called for 18O (18 October).

FolhaGO: Após manifestações, clima em Barcelona é mais tranquilo neste domingo

historic ustec noticiesarxius premsa

linia negra Des de setembre del 2019, en endavant linia negra

Llegenda:

*: Noticia per a subscriptors.

**: Altres: noticies d’altres sindicats, departament de premsa de l’administració, etc.

creative commons: Aquest mitjà publica els seus continguts sota una llicència Creative Commons.

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes