USTEC·STEs (IAC) DENUNCIEM QUE EL PERSONAL LABORAL NO COBRARÀ EL 10% DE LA PAGA DEL 2013

USTEC·STEs (IAC) té constància que el personal laboral no cobrarà el 10% de la paga del 2013 que recuperarà tot el funcionariat de la Generalitat.

Els sindicats signants de l’acord que preveia aquest pagament, que ja s’havia d’haver fet efectiu el 2018, no van saber defensar el personal laboral del Departament d’Educació i de la resta de departaments de la Generalitat de Catalunya.

L’excusa de l’Administració per no fer efectiu el pagament del 10% al personal laboral és que ja ha cobrat el 16,67% de la paga del 2013.

Aquest 16,67% de la paga del 2013, juntament amb el 8,33% de la paga del 2014, que ja va cobrar el personal laboral de l’Administració de la Generalitat, el va aconseguir la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) amb la sentència de la Sala Social del TSJC 7/2015 de 16 de març, confirmada pel Tribunal Suprem en sentència 960/2016 de 16 de novembre.

Aquesta victòria judicial aconseguida en el seu moment per la lluita jurídica de la IAC contrasta amb la deixadesa dels sindicats signants de l’actual acord (CCOO i UGT): en comptes de defensar que el 10% s’apliqués a la part pendent de cobrament de la paga de 2013 —un 83,33% encara no ha estat retornat—, es van oblidar del personal laboral, que, finalment, no el cobrarà.

USTEC·STEs (IAC) continuarà lluitant per accelerar el cobrament de les pagues del 2013 i el 2014, com ja va fer mitjançant recursos judicials —tenim aquestes dues pagues recorregudes al Tribunal de Estrasburg— o pressionant el Parlament amb mocions aprovades que exigien al Govern que n’accelerés el retorn.