USTEC·STEs

Gràcies pel vostre suport

Per sisena vegada consecutiva el professorat renova la seva confiança en USTEC·STEs, que torna a guanyar les eleccions sindicals.

Agraïments

USTEC·STEs vol mostrar el seu agraïment al professorat que ha participat en les eleccions sindicals, molt especialment a aquelles persones que ens han donat el seu suport formant part de les nostres candidatures, fent d’interventors i interventores davant les meses i atorgant-nos la seva confiança amb el seu vot.

També volem agrair l’esforç realitzat pel professorat que ha hagut de participar en les meses coordinadores i parcials perquè, a més de fer-lo possible, han sabut tirar endavant un procés electoral net, transparent i democràtic.

USTEC·STEs revalida la seva majoria sindical

USTEC·STEs ha revalidat la seva majoria i ha augmentat la diferència respecte a la segona força sindical. Els fets ens han donat la raó: amb 14.597 vots i 162 delegats i delegades aconsegueix una diferència de 9.151 vots i de 104 representants respecte a CCOO, que obté 5.446 vot i 58 delegats i delegades.

Una tercera força, la Intersindical-CSC, ha irromput en el panorama sindical d’Educació i en la Mesa Sectorial de Negociació amb 4.295 vots i 47 representants. Els emplacem a treballar al nostre costat, enfrontant-se amb el poder, per la reversió de les retallades, per la gratuïtat de l’ensenyament, per una única xarxa pública sense concerts educatius, per la democràcia als centres i contra el Decret de plantilles i per posar fi a la segregació escolar.

També mantindrà la presència a la Mesa Sectorial una quarta força, ASPEPC·SPS, amb 3.983 vots i 43 representants.

Aquestes quatre organitzacions són les úniques que aconsegueixen la representació directa per elecció en la Mesa Sectorial de Negociació de personal docent no universitari.

Tanmateix, malgrat que UGT (2.494 vots) no ha aconseguit el 10% de delegats i delegades necessari per tenir-hi representació (en calen 36 i n’ha aconseguit 22), probablement hi tindrà 1 representant per una interpretació, segons el nostre parer esbiaixada, d’algunes lleis estatals. Aquest membre de la UGT substituiria un/a representant d’USTEC·STEs, a què el nostre sindicat tindria dret segons els resultats electorals.

La resta d’organitzacions i candidatures s’han repartit la resta de delegats i delegades —CGT 24, USOC 4, ANPE 2 i CSIF 2—, per completar la xifra de 364 representants que s’havien de triar.

Ens podem felicitar tots i totes per l’increment de gairebé 8 punts en la participació respecte a les anteriors eleccions. Esperem saber mantenir aquesta tendència tan positiva en l’increment de la participació del professorat a tots els nivells, sobretot en la mobilització.

Molta feina per fer: més lluita i compromís

USTEC·STEs assumim la responsabilitat que ens ofereix aquesta nova situació marcada per la feble representació de la resta d’organitzacions sindicals. Ens comprometem a liderar la lluita per la recuperació de les nostres condicions laborals (horari lectiu, ràtios, conversió de terços de jornada en mitges jornades, consolidació del personal interí…), contra la segregació escolar amb la denúncia de la LEC, que esperem tombar en els propers anys, per la democràcia als centres i contra el Decret de plantilles que emana de la LEC, pels drets nacionals, especialment el dret a l’autodeterminació del poble català, i contra la repressió política, sindical i social, en particular del professorat, sota sospita permanent d’adoctrinament i amb denúncies que encara no s’han arxivat del tot.