Oposicions, tribunals, obertura borsa i jubilacions

Oposicions linia

Després de la reunió de la Mesa Tècnica d’ahir 28 de febrer, us volem comunicar que:

1. Segons el Departament, la modificació de la normativa estatal sobre el reglament de les oposicions no serà aplicable a les 2.000 places ja convocades. La pressa de l’Administració i d’alguns sindicats a publicar la convocatòria d’oposicions va impedir que s’incorporessin les millores d’aquesta normativa. USTEC·STEs (IAC) defensava endarrerir unes setmanes la publicació d’aquesta convocatòria per tal d’integrar-les-hi.

2. Semblaria que la data d’inici de les oposicions seria el divendres 13 d’abril les proves de català i castellà i el 14 d’abril l’acte de presentació. Està a punt de publicar-se el DOGC amb el llistat definitiu d’admesos i exclosos i aquestes dates oficials. Les proves es durien a terme els dissabtes i algunes tardes entre setmana.

3. Aquestes modificacions del procés selectiu s’aplicaran en les properes convocatòries.

Aquí trobareu un quadre amb la previsió per cossos del Departament d’Ensenyament per a futures oposicions

4. Les modificacions són les següents:

A) En la part del temari de totes les especialitats l’aspirant disposarà d’una 1 bola més per fer la tria.
B) Es modifica la ponderació de la fase d’oposició i la de concurs, que passen d’una relació dos terços/un terç a un 60% (fase d’oposició) / 40% (mèrits).
C) En la fase de concurs l’antiguitat passa de valer 5 punts a 7 i de computar-se 1 punt per any a 0,7 per any.

5. Tot i representar una millora en les probabilitats que té el personal interí d’acabar superant la fase d’oposició i concurs, no és ni de bon tros suficient:

A) En la fase d’oposició només es millora en una bola més la part del temari.

B) En una errònia interpretació de la normativa, dn la majoria d’especialitats aquesta fase d’oposició serveix per aprovar un nombre semblant al de places convocades, cosa que fa que la fase de concurs només serveixi per ordenar les persones seleccionades. Si aquesta és la tendència, fins i tot amb les millores previstes, la fase de mèrits no tindria a la pràctica el pes selectiu que li atorga la normativa.

C) La primera part que elimina els aspirants continua incloent una prova de contingut teòric, allunyat de les aules. En aquest sentit l’Administració (i algun altre sindicat) ha estat poc receptiva a la proposta d’USTEC·STEs de començar per la part de la programació, ja que és perfectament legal, entenem que l’experiència docent pot ser més demostrable i com que es tracta de parts eliminatòries, fóra millor que la programació fes de filtre.

6. Per tot això és imprescindible un pacte d’estabilitat per al personal interí que vagi més enllà de les convocatòries d’oposicions. En aquest sentit USTEC·STEs lluitarà per aconseguir aquesta reivindicació i esperem que sigui el màxim d’unitària i àmplia possible.

Tribunals linia

Ahir va sortir el DOGC amb la composició de tribunals. Des d’avui fins al 7 de març, ambdós inclosos, s’obre un termini de 7 dies naturals per demanar-ne l’abstenció.

En aquest enllaç trobareu els motius per demanar-ne l’abstenció.

Clicant en aquest enllaç, podeu informar-vos del nombre de tribunals per especialitat:

Cos

PSI

TEC

EOI

Professors d’escoles d’arts plàstiques i disseny

Obertura de la borsa: llistat d’admesos i exclosos definitiuslinia

Ahir va sortir el llistat d’admesos i exclosos definitiu de la borsa. En aquest aplicatiu hi podreu trobar els llistats.

Jubilacionslinia

El Departament d’Ensenyament va informar que 1 mes abans de la data de jubilació es pot demanar gaudir de les vacances meritades i no gaudides.