Meses Sectorials

Resum Mesa Sectorial 29/3: Cobrament juliol. Oposicions. Adjudicacions d’estiu personal substitut. Oposicions d’inspecció. Cobrament paga 2012

ACORD DE 31 DE GENER

Dimarts 4 d’abril tindrà lloc la primera Mesa Tècnica per concretar a què es destinaran el total de les dotacions acordades.
USTEC·STEs ha fet arribar al Departament una proposta de concreció d’aquestes dotacions per poder quantificar, valorar i facilitar l’acord de l’assignació de les dotacions, a les necessitats més punyents.

COBRAMENT DEL MES DE JULIOL

Gràcies a l’Acord signat, el personal substitut que hagi treballat un mínim de 6 mesos aquest curs se li farà un nou nomenament al mes de juliol.
Els requisits són: Haver treballat almenys un dia el 3r trimestre i realitzar un curs durant el mes de juliol o presentar-se a oposicions.
Amb la posició totalment contrària d’USTEC·STEs, la inscripció al curs s’haurà d’acreditar abans del 30 de juny, excepte els opositors. Un cop realitzat s’haurà d’acreditar la seva realització fins al mes de setembre (que anteriorment era l’única formalització que calia realitzar). S’haurà d’aportar mitjançant una sol·licitud, que el Departament aportarà. Es penjarà amb una resolució breument.  S’establirà que el curs haurà de tenir una durada mínima de 30 hores. Si es presenten a la present convocatòria d’oposicions, no fa falta l’Acreditació, ja que ho tenen informatitzat, però si presentar-se.
USTEC-STEs ha exigit que hi hauria d’haver oferta suficient per part del Departament i que siguin gratuïts.
A més, recomanem que es comprovin els cursos al inscriure’s, ja que aquests han de ser reconeguts pel Departament.

OBLIGATORIETAT DE PARTICIPACIÓ A LES ADJUDICACIONS D’ESTIU

El Departament ens ha informat que tot el personal interí i substitut del Bloc 1 (amb serveis prestats) estarà obligat a participar en la petició d’adjudicacions provisionals de l’estiu. Tota la part social s’ha mostrat contrària a aquesta proposta. Caldrà estar atents a com acabarà quedant a la normativa per veure l’àmbit territorial d’aquesta obligació.

COBRAMENT DE LA PAGA DE 2012

A la nòmina d’abril es farà efectiu el cobrament del 34,42% de la paga sostreta al 2012. Les persones que no mantenen un vincle actual amb el Departament i que ja van fer la sol·licitud per al cobrament el mes de novembre se’ls pagarà d’ofici. Les ara no mantinguin vincle (noves jubilacions), que no van fer aquella sol·licitud de cobrament, o que han canviat el número de compte, hauran de seguir el procediment que estableix l’acord de Govern a aquest efecte i que es publicarà en breu.
A l‘espai d’afiliació podreu trobar un aplicatiu per calcular aquest cobrament al cèntim.

OFERTA ESTATAL D’OPOSICIONS

Tant a la mesa sectorial, com a la Mesa General de Funció Pública, davant l’acord a nivell estatal per estabilitzar la plantilla, l’Administració ha defensat que explotarà les possibilitats de treure el màxim nombre de places per a reduir fins al 8% el percentatge d’interins. USTEC·STEs (IAC) ha estat l’únic sindicat que ha esgrimit les 3 condicions que ha de tenir una oferta pública d’oposició per a què rebi el nostre recolzament:

1. Oferta pública suficient: El nombre de places és important i semblaria que l’acord estatal ho compliria, ja que podrien sortir el 90% de les places ocupades pel personal interí sense haver d’aplicar el topall de la taxa de reposició.                                                                                    Per USTEC·STEs l’oferta de places no és l’única condició, tot i que per a la resta de sindicats integrants de la mesa, semblaria que ho ha estat. L’oferta pública d’oposicions permet oferir cursos de formació molt lucratius si són reconeguts pel Departament. USTEC·STEs entén que amb això s’està jugant amb les necessitats i la precarietat a la que es veu sotmesa el personal interí i substitut sobretot si aquest no coneix les especialitats que seran convocades.
    Per USTEC·STEs (IAC) hi ha dues condicions més que han de ser TOTALMENT tingudes en compte per una bona convocatòria d’oposicions:
  2. El sistema d’accés: si tothom qui aprova oposicions ve del carrer també es podria arribar al 8% de personal interí però gairebé tothom que està treballant actualment seria acomiadat. Per tant el sistema d’ingrés és bàsic per estabilitzar el personal interí. L’acord estatal establiria que l’Administració catalana pugui establir un nou sistema d’ingrés transitori (que podria fer baixar al 8% la taxa d’interinitat possibilitant a l’Administració l’oferta del 90% de les vacants ocupades per personal interí en els propers TRES ANYS) però acota que els serveis prestats a l’administració no poden entrar en la fase d’oposició.
  3. Un nou acord d’estabilitat que obligui a l’administració a estabilitzar el personal que no ingressés com a funcionari. D’aquesta manera també obligaria a l’Administració a estabilitzar el personal que actualment està treballant.

OPOSICIÓ AL COS D’INSPECCIÓ

A començaments d’abril el Departament pretén publicar la convocatòria d’unes insuficients 40 places de les 243 places del cos d’inspecció actual. Les tres proves en què constarà l’oposició, que seguirà el procediment del RDL 276/2007, tenen previst realitzar-se respectivament la primera quinzena de juny, de setembre i d’octubre d’enguany.
USTEC·STEs ha proposat traslladar aquests documents a una comissió tècnica i després portar-ho de nou a la Mesa Sectorial. Considerem que aquest procés d’oposició planteja una temporalització inassumible, precipitada i que pot entorpir el normal funcionament del servei d’inspecció aquest final de curs i l’inici del següent. A més amb el poc temps donat no s’ha pogut estudiar bé les implicacions de la convocatòria. La llàstima és que aquesta proposta no  ha rebut el suport de cap altre sindicat i per tant, ens temem que el Departament portarà endavant el document i el publicarà en breu.