COMUNICAT DE PREMSA DAVANT L’ACORD ENTRE EL GOVERN DE LA GENERALITAT I EL MINISTERIO DE ECONOMIA SOBRE LA CONVOCATÒRIA D’OPOSICIONS

Govern 17/5: El Govern garanteix la convocatòria d’oposicions de 1.245 places de professors de secundària

Declaracions d’USTEC·STEs a COM Ràdio

COMUNICAT DE PREMSA DAVANT L’ACORD ENTRE EL GOVERN DE LA GENERALITAT I EL MINISTERIO  DE ECONOMIA SOBRE LA CONVOCATÒRIA D’OPOSICIONS

El Govern de la Generalitat ha arribat a un acord amb el govern central per a què el Ministeri d’Economia i Hisenda retiri la demanda sobre les oposicions convocades a Catalunya aquest curs.

USTEC·STEs es congratula de l’esmentat acord que permetrà convocar les 1.245 places d’oposicions que estaven anunciades.

Disminuir aquestes places, tal i com pretenia el Ministerio de Economia hauria estat un acte de greu d’irresponsabilitat i un menyspreu a tot el professorat que s’estava preparant per optar a aquestes places.

El ministeri retira aquesta demanda perquè el Departament d’Ensenyament s’ha avingut a canviar la naturalesa de les places convocades perquè la convocatòria s’adeqüi a la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat. El número de places quedarà en les 1.245 ja publicades però la naturalesa de les quals hauran de sortir de:

• Un 30% de la taxa de reposició
  • La resta utilitzant la Disposició Transitòria Quarta de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic: (com a consolidació de places estructurals, de consolidació d’ocupació amb plena viabilitat en la planificació educativa)

Malgrat tot, USTEC·STEs continua pensant que la Consellera Irene Rigau i el Govern de Catalunya han estat molt poc valents en no defensar les 3.000 places que en un principi estaven convocades. Donat que la gran majoria d’aquestes 3.000 places corresponen a “places estructurals”, o sigui, a llocs de treball que ja estan ocupats per personal interí i substitut, i per tant no entren dins de la categoria de “reposició per jubilacions”

USTEC·STEs ja va dir, en aquell moment,  que aquestes places són estructurals, de consolidació d’ocupació amb plena viabilitat en la planificació educativa i s’haurien de situar al marge de l’aplicació del 30% de la taxa de reposició que marca la Llei de PPGG de l’Estat per a l’any 2011.

El Departament d’Ensenyament al menystenir la nostra proposta, no només va retallar el número total de places, si no que, permetent la demanda del ministeri, ha mantingut als opositors en un neguit i una situació d’angoixa que es podria haver estalviat.

USTEC·STEs lamenta profundament la sordesa del Departament davant la nostra representació sindical i les nostres propostes les quals, en aquests i altres temes, s’ha demostrat que estaven fonamentades i basades en un esperit de reivindicació i millora que, malauradament, poques vegades veiem recollit.

En aquesta mateixa línia USTEC·STEs continua considerant imprescindible, i ajustada a legalitat, l’ampliació de la convocatòria en els termes acordats en el seu moment, o com a mínim que les places acordades no convocades aquest s’afegeixen a la convocatòria del curs vinent en les mateixes condicions.

USTEC·STEs, 17 de maig de 2011

informació anterior

Tot oposicions

CARTA OBERTA D’USTEC·STEs A LA CONSELLERA D’ENSENYAMENT

Benvolguda Sra. Irene Rigau,

Des d’USTEC·STEs volem fer arribar al “Ministerio de Economía” la nostra exigència de retirada del recurs contra la convocatòria de places d’oposicions d’aquest curs. En aquest sentit, doncs, donem suport a l’exigència de la seva retirada que es fa des de Catalunya.

Volem, però, manifestar que en data 7 de febrer, a la mesa sectorial amb el Departament d’Ensenyament, USTEC·STEs ja va expressar que la reducció de places d’oferta pública a l’ensenyament era totalment injustificada, ja que aquestes places corresponien a professorat que ja estava treballant i hauria de continuar treballant, per tant, no suposava cap increment.

El Departament va menystenir la nostra proposta i va continuar amb la retallada. Avui, però, davant el que ha passat a Andalusia, el Departament s’ha adonat del seu error i de que la proposta d’USTEC·STEs era el camí més correcte.

En aquesta mateixa línia USTEC·STEs continua considerant imprescindible, i ajustada a legalitat, l’ampliació de la convocatòria en els termes acordats en el seu moment.

Atentament,

Ricardo Rodilla . USTEC·STEs (IAC)
Barcelona, 12 de maig de 2011