USTEC·STEs (IAC) trasllada a la nova consellera d’educació, Anna Simó, la necessitat d’un bon acord que reverteixi les retallades i consolidi guanys pel col·lectiu.

El sindicat majoritari a l’educació pública considera que per a iniciar una nova etapa de relacions, que valora del tot necessària, primer cal tancar amb un acord global les negociacions del darrer curs i obrir un cicle de diàleg sobre les grans qüestions de política educativa.

La reunió bilateral entre USTEC·STEs (IAC) i la consellera Simó s’ha realitzat en un clima correcte a la seu nacional del sindical a Barcelona aquest 30 de juny, amb la presència de la secretària general d’educació, la directora general de professorat i la directora general de serveis, de la que depèn el personal laboral.

Malgrat que la consellera ha mostrat una predisposició al diàleg sobre tots els punts tractats, respecte a la possibilitat d’avançar en un acord, no s’ha compromès a tancar les negociacions abans de l’inici del nou curs i les ha fiat a una avaluació per part del Departament d’Economia de les mesures demanades per les organitzacions sindicals.

Davant aquesta manca de voluntat i concreció, USTEC·STEs (IAC) considera que cal mantenir l’organització i la mobilització del col·lectiu per continuar pressionant, i que es reforça la necessitat de la convocatòria de vaga prevista el dia 6 de setembre, coincidint amb l’inici de curs.

USTEC·STEs (IAC) ha manifestat davant la consellera el malestar existent entre el col·lectiu a causa de les polítiques dutes a terme per part de Departament els darrers anys, especialment la imposició del calendari escolar, les mancances del procés d’estabilització i tot allò lligat a la política educativa, com són les iniciatives de digitalització i “innovació” o la manca de democràcia als claustres.

Durant la trobada s’ha pogut realitzar un intercanvi d’impressions sobre grans qüestions candents a l’educació com la necessitat de plantilles estables i la manca de professorat en diverses especialitats. USTEC·STEs ha reclamat una millor gestió de la borsa, garanties de feina pel personal substitut i una millora substancial de les condicions laborals, atès que els catalans són els docents més mal pagats de l’Estat.

També s’ha compartit la preocupació per la possible entrada de l’extrema dreta espanyolista al govern de l’Estat, terriblement hostil amb els serveis públics i la llengua catalana. En aquesta conjuntura les dues parts s’han instat a treballar en la defensa de l’escola pública i en català i a fer-ho des d’espais amplis.

El personal laboral de la USTEC·STEs (IAC) ha posat també sobre la taula temes claus que poden marcar un inici en el reconeixement del col·lectiu des de la nova conselleria. En concret s’ha exigit l’equiparació a les condicions laborals ja reconegudes per als docents (no-presencialitat del juliol, 1/3 a 1/2, reducció horària pels majors de 55 anys, etc.). Així mateix, s’ha exposat la necessitat d’augmentar els espais de negociació per avançar en temes estructurals com serien acabar amb la privatització dels nostres serveis, la gestió de la borsa i la millora en les nostres funcions i horaris.

La reunió s’ha realitzat l’endemà que el Parlament de Catalunya aprovés una resolució que insta al govern de la Generalitat a millorar les condicions laborals dels treballadors i treballadores de l’educació.

USTEC·STEs (IAC) va traslladar la setmana passada a tots els grups parlamentaris un relació de punts de mínims sobre condicions laborals per presentar dins les propostes de resolució del Ple monogràfic d’educació, punts que han estat incorporats i votats favorablement. En concret el Parlament ha aprovat:

1. Acordar la continuïtat per aquelles persones interines en abús de temporalitat que no s’han pogut estabilitzar en els processos realitzats. Garantir la continuïtat de feina al personal interí amb més de tres anys de serveis prestats.
  2. Reconèixer la figura de la coordinació digital com un càrrec d’especial responsabilitat als centres educatius, amb la retribució i descàrrega horària corresponent.
  3.  El retorn del primer sexenni als 6 anys, amb el reconeixement del deute contret i les garanties per a la seva devolució.
  4. El retorn al caràcter lectiu de les dues hores de reducció per als majors de 55 anys.
  5. L’equiparació salarial de tot el professorat de l’FP.
  6. La millora de les condicions laborals del personal d’atenció educativa (PAE): conversió dels terços de jornada en mitges jornades i aplicació per a aquest col·lectiu de la mateixa regulació sobre la presencialitat del juliol que per al col·lectiu docent, entre d’altres.
  7. L’aplicació d’una moratòria a l’actual ordre de calendari i creació d’un grup de treball, amb el conjunt de la comunitat educativa, per establir un calendari i jornada escolar racionals, en pro de la qualitat educativa.

Reunió Anna Simó a la seu d'USTEC·STEs a Barcelona

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes