Reunió virtual amb el Departament: PREGUNTES I RESPOSTES

Ens adrecem a vosaltres per dir-vos que hem estat demanant des d’un principi al Departament que ens donés resposta a  diferents preguntes que els hem fet arribar per tal de concretar actuacions o inquietuds que tots tenim davant la situació. Més enllà dels comunicats i orientacions que es troben a la intranet del Departament pels diferents col·lectius, només hem obtingut una reunió virtual del comitè amb el Departament de la qual us adjuntem un petit resum  de les preguntes i respostes per si us poden ajudar:

Pregunta: Tenim la necessitat d’informació i guia sobre el "teletreball" aplicat al personal laboral donada la diferent gestió que fan les direccions de centres

Resposta: En relació amb les tasques a realitzar pel personal laboral durant aquest període d'alerta, l'administració ha publicat diferent normativa de caràcter general segons el moment; Instrucció 1/2020 del Departament, Instrucció 3/2020 de Funció Pública, Pla de Contingència del Departament.

El Departament va incidir en el fet que aquestes instruccions són modificables segons evolucioni el temps de confinament

P: Que passa amb els “Permisos”

R: El Departament va destacar que la casuística derivada de la gestió dels permisos i la situació actual fa que es miri cas per cas. No obstant això, des del comitè vam demanar que es faci una nota informativa sobre aquest tema.

Destacar que en el cas que hi hagi un canvi de fet causant la substitució tindrà continuïtat. Els permisos sol·licitats però no iniciats es poden suspendre.

P: “Substitucions”

R: Actualment no es formalitzen nous contractes fins que els centres es tornin a obrir.

Aquest fet farà que algunes de vosaltres no tingueu un nou contracte en una llarga temporada. Davant d'aquesta situació vam plantejar al Departament que, arran de la sentència de 19 de març de 2020 del TJUE, no es tinguin en compte els períodes de més de 20 dies entre contracte i contracte pel que fa al reconeixement dels triennis.

Davant d’això podeu sol·licitar l’atur telemàticament a la pàgina del SEPE on trobareu totes les instruccions. Cal demanar prèviament el certificat d’empresa per atur a l’adreça del personal PAS de la vostra ST o pel portal ATRI. Cal tenir en compte que donada la situació d’excepcionalitat s’han suprimit temporalment els terminis per fer la sol·licitud.

La inscripció al SOC la podeu fer telemàticament, més informació a l’enllaç:

P: Oposicions TEI

R: Els terminis de publicació de les oposicions han quedat en suspens a l'espera de la finalització de l'estat d'alerta i de la definició de nous terminis per part de Funció Pública.

Tanmateix el Departament ha publicat a la seva web, bibliografia relacionada amb les oposicions de TEI i TIS. Aniran completant la informació actual i en el moment de la publicació de la convocatòria d'oposicions i també penjaran uns casos pràctics que siguin orientatius. http://ensenyament.gencat.cat/ca/serveis-tramits/provisio-pas/definitiva/ingres-acces/

Davant aquest fet hem demanat que no es publiqui la convocatòria abans que s’acordin les bases, ja que hi havia coses que van quedar pendents d’acordar.

P: “Increment de l’oferta de formació”

R: El Departament ha obert diferents cursos a fi que puguem disposar del material, però no tindran formador per la qual cosa no seran acreditats.

Així mateix ens van informar que tal com havíem demanat estan treballant per fer més endavant formació virtual, com per exemple, el curs d'Habilitació adreçat a les Educadores d'Educació Especial.

Formació PAS ha enviat correu per obertura nous períodes fer formalitzar inscripció a formació.

Aquí ho teniu: https://laborals.sindicat.net/e/12/

P: Llars d’infants

R: El Conseller es va adreçar als centres per informar entre d'altres sobre el cobrament de les quotes de les famílies.

Per altra banda els contractes amb les empreses de monitoratge queden suspesos però es facturaran diferents conceptes entre els quals el de personal per tal de garantir la continuïtat de les monitores.

El Departament va posar l'accent en la importància de la comunicació de les direccions amb els Serveis Territorials especialment en aquest període.

El Departament ens va informar que pròximament s'obrirà el concurs de trasllats de les Directores A3 pel qual es podrà optar a una de les places que queden vacants. Les places que no es cobreixin per aquest procediment es cobriran amb una educadora amb l'encàrrec de la direcció.

Vam manifestar al Departament la preocupació existent en relació amb els períodes de matriculació i la possible incidència en l'organització del curs vinent.

Cal informar també, que es facilita la mobilitat dels i les treballadores de la categoria professional de director/a de llar d’infants (grup A3) amb contracte laboral indefinit. Les persones interessades poden sol·licitar el canvi de destinació mitjançant e-valisa. El termini per a presentar-la és fins a l’11 de maig de 2020, inclòs.

En el supòsit que no hi hagués cap sol·licitud de canvi de destinació, es procediria al nomenament del nou director o nova directora de la llar d'infants en els termes previstos en l'article 36.4 del VI Conveni col·lectiu únic d'àmbit de Catalunya del personal laboral de la Generalitat de Catalunya.

Tota la informació relacionada es publicarà a la intranet del Departament d'Educació. Podeu consultar també a: https://laborals.sindicat.net/e/13/