Nova normativa per absències per motius de salut: una nova retallada

PER A VEURE INFORMACIÓ ACTUALITZATDA FES CLIC AQUÍ:

AQUESTA PÀGINA ES OBSOLETA.

NOVETAT:

18-2-19

Gràcies a la denúncia d’ustec-stes, el departament d’educació es desdiu d’aplicar proporcionalitat en el descompte d’hores per motius de salut; a partir d’ara, doncs, recuperem les 15 hores per a aquest curs 2018-19.

Comunicat anterior:

El Departament d’Educació de forma unilateral i totalment restrictiva ha aplicat que de la bossa de15 hores, a les alçades que estem de curs, només disposem de 9 hores pel que queda de curs. USTEC·STEs denuncia que el Departament d’Educació fa una interpretació vergonyosa de la norma, ja que el treballador o treballadora mai no decideix quan es posa malalt: si al començament de curs o al final, són situacions sobrevingudes que mai no haurien de ser penalitzades d’una manera restrictiva per l’empresa, i més, tractant-se d’una Administració Pública.

USTEC·STEs hem defensat sempre que totes les absències per motius de salut, derivin o no en incapacitat temporal (baixa), han de ser pagades al 100% i no han de provocar indefensió en els treballadors/es. Estem al davant d’una nova retallada del Departament d’Educació.

Després de 6 mesos llargs des que Funció Pública va signar una acord amb altres sindicats sobre les incapacitats temporals, el Departament d’Educació ha tret una instrucció 1/2019 del Departament d’Educació sobre les absències per motius de salut.

Aquesta instrucció concreta que es disposa d’una bossa de 15 hores durant el curs on, a través de justificants mèdics o declaracions responsables, es poden justificar absències del lloc de treball per motius de salut. Que aquestes hores d’absència només seran descomptades d’aquesta bossa les hores de permanència al centre. Que no es gastaran hores d’aquesta bossa les hores de permanència d’un dia si a l’endemà et fan una baixa per incapacitat temporal. Que una vegada es superen aquesta bossa d’hores, les absències seran descomptades, amb excepció de les derivades de l’embaràs i de malalties cròniques o oncològiques.

En les diferents meses sectorials, USTEC-STEs hi va mostrar el nostre desacord: això no és pas revertir les retallades. El nostre objectiu era recuperar les condicions anteriors a les retallades del 2012, és a dir, tornar al supòsit de tres dies d’absència i que fins el quart no s’hagués de portar una baixa mèdica. Fins aquell moment, els tres dies es podien justificar amb una declaració jurada o amb un document de la metgessa/metge. Amb la nova normativa, no només no recuperem les condicions anteriors a les retallades, sinó que de les 30 hores de què disposàvem per absències per motius de salut, ara se’ns redueixen a 15, una retallada del 50%. Què farem quan aquestes hores s’esgotin? Haurem de demanar la baixa des del primer dia un altre cop?

Salut Laboral